Aufrufe
vor 11 Monaten

ONELIFE #38 – Dutch

  • Text
  • Rover
  • Wereld
  • Auto
  • Shenzhen
  • Mensen
  • Jaar
  • Evoque
  • Waar
  • Stad
  • Nieuwe
  • Rover
Land Rover’s Onelife magazine showcases stories from around the world that celebrate inner strength and the drive to go Above and Beyond. New perspectives meet old traditions - these contrasts unite in the latest issue of ONELIFE. Together with Landrover we travelled around the globe. From the high-tech city of Shenzhen in China to the carnival subculture in Brazil to Wuppertal. We got to know one of the oldest space travelers, technology visionaries and watch lovers, just as the new Range Rover Evoque. An exciting journey through the world of yesterday, today and tomorrow.

“LUXE DRAAIT NIET

“LUXE DRAAIT NIET UITSLUITEND OM PRIJS. HET MOET OP MAAT GEMAAKT ZIJN, GEPERSONALISEERD. DAT GAAT HAND-IN-HAND“

VAKMANSCHAP Links: George Bamford met enkele van zijn horloge-creaties, en op pad in zijn gerestaureerde Land Rover 110 takelwagen op zijn landgoed in de Cotswolds Het is een understatement om te zeggen dat George Bamford van Land Rover houdt. Hij is er namelijk helemaal gek op. In garages verspreid over zijn landgoed in de Engelse Cotswolds heeft hij er 14, waaronder een Defender, verschillende militaire Wolfuitvoeringen, een duizelingwekkende offroader genaamd ‘The Beast’, en zijn nieuwste aanwinst, een gerestaureerde 110 takelwagen uit 1972. Het is daarom geen verrassing dat we met hem bijpraten over speciale horloges op zijn eigen modderige offroad parcours, in plaats van in The Hive, het pluche onderkomen in het hoofdkwartier van Bamford Watch Department in het Londense Mayfair. Hij richtte het bedrijf 16 jaar geleden op, nadat hij besloten had om niet toe te treden tot het familiebedrijf JCB, bekend van de bekende gele graafmachines en een van rijkste Britse dynastieën. De consultkamer van The Hive is de plaats waar klanten hun sterk gepersonaliseerde horloge kunnen creëren door zich over elk klein detail te buigen en te kiezen voor kleuren, wijzerplaten en wijzers. Bamford komt tot leven bij dit soort details en zijn obsessie met horloges gaat terug tot zijn kindertijd. “Ik kom uit een technische familie“, legt hij uit, terwijl we met de takelwagen een glibberige helling beklimmen. “Het zit in mijn bloed. Toen ik klein was haalde ik uit nieuwsgierigheid de tv of sinaasappelpers uit elkaar, tot grote irritatie van mijn ouders“, vertelt hij. “Op mijn 16e verjaardag kreeg ik een Breitling Navitimer en die heb ik ook uit elkaar gehaald, wat tot nog meer irritatie leidde.“ Maar die Navitimer was voor Bamford ook het eurekamoment met horloges. In de daaropvolgende jaren, tijdens zijn studie aan de Parsons School of Design in New York, kocht hij op vlooienmarkten zoveel mogelijk goedkope oude horloges op. Hij haalde ze uit elkaar om ze daarna weer aan de praat te krijgen. Hij leerde hierdoor precies hoe horloges werkten. En hoewel het binnenwerk hem fascineerde, liet het ontwerp van veel horloges hem volledig koud. “Ik ontdekte dat zoveel luxeproducten voor de massa hetzelfde waren; dezelfde zwarte wijzerplaat, dezelfde metalen omkasting. Daarom besloot ik in 2003 om een Tag Heuer Monaco die ik had gekregen te personaliseren. Ik liet het hele horloge van een zwarte coating voorzien, de wijzerplaat, de omkasting, alles. Dat was mijn eerste gepersonaliseerde horloge.“ Toen hij die zwarte Monaco begon te dragen, merkten vrienden dit op en wilden er ook een, daarom liet Bamford er meer maken. En dat was het begin van Bamford Watch Department. Vroege projecten van BWD waren flink gepersonaliseerde Rolex-horloges, en dan vooral de geheel zwarte Cosmograph Daytona. Maar Rolex had weinig goeds over voor Bamfords interpretaties van hun klassieke ontwerpen. Sterker, Bamfords unieke aanpak van deze beroemde horloges zwarte coating, andere kleuren voor de wijzerplaten en wijzers maakte de garantie ongeldig, en dat was een groot probleem voor de aftersales service. Desondanks begon Bamfords bedrijf te groeien en daarom besloot hij zelf in-house een serviceafdeling te openen op de bovenste verdieping van The Hive. BWD werd daarna al snel bekend als de belangrijkste customiser van Rolex-horloges ter wereld. Maar alles veranderde in 2016 toen LVMH, de multinational van luxeproducten, zijn volle gewicht achter BWD gooide. “Dankzij die deal bevonden we ons in een goede uitgangspositie“, zegt hij, terwijl de Land Rover een onmogelijk steile helling beklimt. “Het was een van de beste dingen die had kunnen gebeuren omdat we onze producten nu van een fabrieksgarantie konden voorzien.” BWD kon afscheid nemen van Rolex en richtte zijn aandacht op de drie premium horlogemerken van LVMH: Tag Heuer, Zenith en Bulgari. Bamfords uitgebreide reeks opties voor personalisering was nu volledig legitiem en stelde klanten in staat een horloge te ontwerpen dat volledig is afgestemd op de persoonlijke voorkeur. Het totale aantal combinaties loopt in de miljoenen. Daarnaast begon BWD zijn eigen horlogereeks te ontwikkelen, de Bamford London Mayfair en GMT, voor een iets betaalbaarder prijs. “De Mayfair is verkrijgbaar in 49 kleuren“, zegt Bamford enthousiast. “En voor een klein bedrag kunnen we het horloge verder personaliseren. Maar luxe draait niet uitsluitend om prijs. Het moet op maat gemaakt zijn, gepersonaliseerd. Dat gaat hand-in-hand. Net als mijn auto’s is mijn focus gericht op individualiteit. Puristen zijn er misschien niet weg van, maar ik wel. Ik wil dat mensen hun eigen voorkeur moeten kunnen realiseren Het is een filosofie die vrucht afwerpt. Met boetieks en dealers wereldwijd en een veeleisende markt voor zijn producten in Azië en Amerika, heeft Bamford zijn eigen mini-imperium opgebouwd naar de familiedynastie. En hij heeft nu ook een lijn van verzorgingsproducten en accessoires voor heren aan zijn portfolio toegevoegd. Dus nu duikt de vraag op, wat is de volgende stap voor het Bamford-merk? Op maat gemaakte auto’s? Of privévliegtuigjes, wellicht? Bamford glimlacht smalend als hij met de Land Rover zijn oprijlaan met grind inrijdt. “Op korte termijn lanceren we nog voor de zomer een nieuw horloge en er staan nieuwe samenwerkingen op stapel, geheel los van LVMH“, legt hij uit. “Maar als je het me tien jaar geleden had gevraagd, dan had ik nooit durven vermoeden dat we het zover geschopt zouden hebben als nu. Ik vraag me nog steeds voortdurend af of het morgen voorbij is“, zegt hij lachend. “Maar nu ik mij omringd weet door de merken waar ik mee werk, krijg ik er geen genoeg van. Ik vind het prachtig waar ik mij nu met het bedrijf bevind.“ En reken maar dat dit ook geldt voor de bemodderde Land Rover. Kijk op bamfordwatchdepartment.com voor meer informatie over BWD 61

M-Puls 2/20
Ludwig Beauty Frühjahr/Sommer 2020
LfA Magazin Spezialausgabe Corona
BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
KPM Magazin 2019
SeeMagazin 2019
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – Taiwanese
ONELIFE #38 – Chinese
ONELIFE #38 – Arabic
ONELIFE #38 – Korean
ONELIFE #38 – Russian
ONELIFE #38 – Japanese
ONELIFE #38 – Spanish
ONELIFE #38 – US English
ONELIFE #38 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #38 – Dutch
ONELIFE #38 – Italian
ONELIFE #38 – French
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – German
ONELIFE #37 – Arabic
ONELIFE #37 – Korean
ONELIFE #37 – Japanese
ONELIFE #37 – Spanish
ONELIFE #37 – US English
ONELIFE #37 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #37 – Dutch
ONELIFE #37 – Italian
ONELIFE #37 – German
ONELIFE #37 – English
ONELIFE #36 – US English
ONELIFE #36 – English
ONELIFE #36 – Taiwanese
ONELIFE #36 – Russian
ONELIFE #36 – Dutch
ONELIFE #36 – Korean
ONELIFE #36 – Japanese
ONELIFE #36 – Italian
ONELIFE #36 – German Global
ONELIFE #36 – French
ONELIFE #36 – Spanish
ONELIFE #36 – Chinese
ONELIFE #36 – Brazilian
ONELIFE #36 – Arabic
ONELIFE #35 – Chinese
ONELIFE #35 – Arabic
ONELIFE #35 – Korean
ONELIFE #35 – Russian
ONELIFE #35 – Japanese
ONELIFE #35 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #35 – American English
ONELIFE #35 – Dutch
ONELIFE #35 – Italian
ONELIFE #35 – Spanish
ONELIFE #35 – German
ONELIFE #35 – English
ONELIFE #34 – Arabic
ONELIFE #34 – Korean
ONELIFE #34 – Russian
ONELIFE #34 – Japanese
ONELIFE #34 – Italian
ONELIFE #34 – American English
ONELIFE #34 – Spanish
ONELIFE #34 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #34 – Dutch
ONELIFE #34 – French
ONELIFE #34 – German
ONELIFE #34 – English
ONELIFE #33 – Arabic
ONELIFE #33 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #33 – Spanish
ONELIFE #33 – French
ONELIFE #33 – German
ONELIFE #33 – Italian
ONELIFE #33 – Japanese
ONELIFE #33 – Korean
ONELIFE #33 – Dutch
ONELIFE #33 – Russian
ONELIFE #33 – English
ONELIFE #33 – American English
Jaguar Magazine 01/2018 – German
Jaguar Magazine 01/2018 – English
Jaguar Magazine 01/2018 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2018 – Brasilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2018 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2018 – American Englisch
Jaguar Magazine 01/2018 – Korean
Jaguar Magazine 01/2018 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2018 – Italian
Jaguar Magazine 01/2018 – French
Jaguar Magazine 01/2018 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 03/2017 – German
Jaguar Magazine 03/2017 – English
Jaguar Magazine 03/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – French
Jaguar Magazine 03/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 03/017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 03/2017 – American English
Jaguar Magazine 03/2017 – Korean
Jaguar Magazine 03/2017 – Russian
Jaguar Magazine 03/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – English
Jaguar Magazine 02/2017 – German
Jaguar Magazine 02/2017 – French
Jaguar Magazine 02/2017 – Italian
Jaguar Magazine 02/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 02/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – Korean
Jaguar Magazine 02/2017 – Russian
Jaguar Magazine 02/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 02/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 02/2017 – American English
Jaguar Magazine 02/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – English
Jaguar Magazine 01/2017 – German Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2017 – French Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2017 – Chinese
Jaguar Magazine 01/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – German Local
Jaguar Magazine 01/2017 – French Local
Jaguar Magazine 01/2017 – American
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Local
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 01/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2017 – Korean
Jaguar Magazine 01/2017 – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – English
Jaguar Magazine DESIGN – German
Jaguar Magazine DEISGN – French
Jaguar Magazine DESIGN – Dutch
Jaguar Magazine DESIGN – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine DESIGN – Spanish
Jaguar Magazine DESIGN – Italian
Jaguar Magazine DESIGN – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – English
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – German
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Austrian
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – South African
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – German Retail
Jaguar Magazine DYNAMIC – English
Jaguar Magazine DYNAMIC – German
Jaguar Magazine DYNAMIC – French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Japanese
Jaguar Magazine PERFORMANCE – English
Jaguar Magazine PERFORMANCE – German
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – French
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Finnish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Spanish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian French
LfA Magazin Spezialausgabe Corona
LfA Magazin Herbst/Winter 2019
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2019
LfA Magazin Herbst/Winter 2018
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2018
LfA Magazin Herbst/Winter 2017
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2017
LfA Magazin Herbst/Winter 2016
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2016
BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
BORA Magazine 01|2020 – English
BORA Magazin 02|2019 – Deutsch
BORA Magazin 01|2019 – Deutsch
BORA Magazine 01|2019 – English
BORA Magazine 01|2019 – Danish
BORA Magazine 01|2019 – Dutch
BORA Magazine 01|2019 – Swedish
BORA Magazine 01|2019 – Russian
BORA Magazine 01|2019 – Polish
BORA Magazine 01|2019 – Norwegian
BORA Magazine 01|2019 – Italian
BORA Magazine 01|2019 – French
BORA Magazine 01|2019 – Finnish
BORA Magazine 01|2019 – Spanish
BORA Magazine 01|2019 – Czech
BORA Magazin 02|2018 – Deutsch
BORA Magazine 02|2018 – Danish
BORA Magazine 02|2018 – English
BORA Magazine 02|2018 – Spanish
BORA Magazine 02|2018 – French
BORA Magazine 02|2018 – Italian
BORA Magazine 02|2018 – Dutch
BORA Magazine 02|2018 – Norwegian
BORA Magazine 02|2018 – Polish
BORA Magazine 02|2018 – Swedish
BORA Magazine 02|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – Deutsch
BORA Magazin 01|2018 – French
BORA Magazin 01|2018 – Italian
BORA Magazin 01|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – English
BORA Magazin 01|2018 – Dutch
BORA Magazin 01|2018 – Polish
BORA Magazin 01|2018 – Spanish
BORA Magazin 01|2018 – Swedish
BORA Magazin 01|2018 – Norwegian
BORA Magazin 01|2018 – Danish
BORA Magazin 01|2018 – Russian
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Polnisch
BORA Magazin – Dänisch
BORA Magazin – Norwegisch
BORA Magazin – Schwedisch
BORA Magazin – Tschechisch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazine 02|2019 – English
BORA Magazine 02|2019 – Czech
BORA Magazine 02|2019 – Danish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – French
BORA Magazine 02|2019 – Italian
BORA Magazine 02|2019 – Dutch
BORA Magazine 02|2019 – Norwegian
BORA Magazine 02|2019 – Polish
BORA Magazine 02|2019 – Sweden
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
SeeMagazin 2019
SeeMagazin 2018
SeeMagazin 2017
SeeMagazin 2016
SeeMagazin 2015
SeeMagazin 2014
SeeMagazin 2013
SeeMagazin 2012
SeeMagazin 2011
Ludwig Beauty Frühjahr/Sommer 2020
Ludwig Beauty Herbst/Winter 2019
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr/Sommer 2019
Ludwig Beck BEAUTY Herbst/Winter 2018
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2018
Ludwig Beck BEAUTY Herbst / Winter 2017
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2017
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2016
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2015
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Herbst / Winter 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2014
M-Puls 2/20
M-Puls 1/20
M-Puls 4/19
M-Puls 3/19
M-Puls 2/19
M-Puls 1/19
KPM Magazin 2019
KPM Magazin 2018
KPM Magazin 2017
Focus Style – Oktober 2018
FOCUS STYLE – Mai 2018
FOCUS STYLE – Oktober 2017
FOCUS STYLE – April 2017
BORA 10|10 Kochbuch – Johann Lafer
Printmedien Bayern
Bosch eBike Systems Magazin 2018