Aufrufe
vor 11 Monaten

ONELIFE #38 – Dutch

  • Text
  • Rover
  • Wereld
  • Auto
  • Shenzhen
  • Mensen
  • Jaar
  • Evoque
  • Waar
  • Stad
  • Nieuwe
  • Rover
Land Rover’s Onelife magazine showcases stories from around the world that celebrate inner strength and the drive to go Above and Beyond. New perspectives meet old traditions - these contrasts unite in the latest issue of ONELIFE. Together with Landrover we travelled around the globe. From the high-tech city of Shenzhen in China to the carnival subculture in Brazil to Wuppertal. We got to know one of the oldest space travelers, technology visionaries and watch lovers, just as the new Range Rover Evoque. An exciting journey through the world of yesterday, today and tomorrow.

REIZEN Een verzameling

REIZEN Een verzameling glazen torens, reikend tot de wolken, aan de rand van een weidse natuurlijke haven. De economische machinekamer van het land, rijker per inwoner dan de rest. En misschien wel het allerbelangrijkste: een immigrantenstad. Klinkt bekend? Nee, dit is niet het New York van de 20e eeuw, maar 21e-eeuws Shenzhen, een stad die meer dan welke ook het nieuwe China belichaamt. Shenzhen werd eind vorig jaar veertig. In 1978 was dit het eerste experiment van de voormalige Chinese leider Deng Xiaoping om het land open te stellen. Dit slaperige vissersstadje met 30.000 inwoners werd gekozen als tegenhanger van het financiële centrum Hongkong, aan de overkant van de baai. Wat begon als een eenvoudige fabrieksstad, waar de meeste ‘Made in China’-voorwerpen bij u thuis vandaan kwamen, is getransformeerd tot een metropool met 13 miljoen inwoners en waar technische reuzen als Huawei, Tencent en Alibaba gevestigd zijn. Alles gaat snel in Shenzhen, ook de race naar de toekomst. “Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst contant geld bij me had”, is een veelgehoorde opmerking. Om te parkeren, in restaurants, ja, zelfs bij het eenvoudigste eetkraampje kun je betalen met je smartphone. De wolkenkrabbers worden nog met adembenemende snelheid uit de grond gestampt, maar dit is nu al een stad die een hoge levensstandaard uitstraalt. De straten zijn schoon en groen, de parken zijn prachtig en er zijn legio vormen van vrijetijdsbesteding voor de Shenzhenners. De mensen drommen samen in overdadige winkelcentra, in de alternatieve, creatieve buurt OCT-LOFT, en in galerieën, musea en restaurants waar ze zich te goed doen aan de Sichuan topkeuken, runderstoofpot in Beijing-stijl, sushi of Parijse koffie. Het meest frappante aan Shenzhen is misschien nog wel dat de stad duurzaamheid heeft omarmd. Met haar International Low Carbon City-initiatief loopt de stad voorop bij het aanleggen van infrastructuur voor elektrische voertuigen. Vorig jaar zijn alle bussen en taxi’s door elektrische voertuigen vervangen en de stad heeft een van de meest uitgebreide netwerken van oplaadpunten. SHENZHEN HEEFT DUURZAAMHEID OMARMD EN LOOPT VOOROP BIJ HET AANLEGGEN VAN DE INFRASTRUCTUUR VOOR ELEKTRISCHE VOERTUIGEN Het verkeer in Shenzhen zoemt dus meer dan dat het raast. Dit is dan ook de ideale plek om met een Range Rover Sport Plug-in Hybrid Electric Vehicle te verkennen. Welkom in de toekomst, op zijn Shenzhens. Overal in de stad zie je dezelfde reclameslogan: ‘Wie naar Shenzhen komt, is direct Shenzhenner’. Dit is een indicatie van de openheid van de stad. We ontmoeten Tat Lam van de sociale start-up Shanzhai City in de nieuw ontwikkelde wijk Houhai, waar de torens van staal en glas nog steeds uit de grond schieten. Tussen de stalen balken en bouwvakkershelmen vertelt Tat hoe er in enkele decennia tijd een unieke identiteit is ontstaan. “Shenzhen is een start-upversie van een stad”, aldus Tat. “Als het niet vernieuwend is, heeft het geen waarde. Er wordt steeds naar iets nieuws uitgekeken.” Die energie komt voort uit de mengelmoes van Chinezen die uit alle windstreken zijn gekomen op zoek naar iets nieuws. Zoals ambachtelijk bier of designerthee met schuimkaas-topping. Tussen de verbouwde pakhuizen in de buurt OCT-LOFT vind je sfeerverlichte sportscholen met leren Chesterfieldsofa's naast fitnessbanken, terwijl de primitieve OCT Contemporary Art Terminal een retrospectief met sculpturen, 3D-prints en films van de kunstenaar Sui Jianguo biedt. “Shenzhen is een reeks stadse dorpen waar vernieuwingen organisch ontstaan”, aldus Tat. “In die zin is het een ‘crowd-city’. Het wordt niet volgebouwd met megaprojecten, maar net als bij crowdfunding besluiten de mensen welke kleinschalige innovaties het beste werken. De mensen bepalen welke populair worden.” De afgelopen twintig jaar zijn sommige kleinschalige initiatieven uitgegroeid tot gigantische successen. Op vijf vierkante kilometer vind je de hoofdkantoren van de tech-reuzen Alibaba, Tencent en Huawei, en ’s werelds grootste dronefabrikant, DJI. Al deze ontwikkelingen brengen ook minder florissante aspecten met zich mee, zoals vervuiling, smog en lawaai. Maar ook hier heeft Shenzhen enkele fraaie oplossingen. Aan de overkant van de Shenzhen Baai verrijzen groene bergen uit de hittewaas: Hongkong. Chic en strak Shenzhen volgt niet alleen de laatste trends, maar bepaalt ze zelf. Linksboven: sociaal ondernemer Tat Lam tussen overal uit de grond schietende wolkenkrabbers 52

53

Ludwig Beauty Frühjahr/Sommer 2020
LfA Magazin Spezialausgabe Corona
M-Puls 1/20
BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
KPM Magazin 2019
SeeMagazin 2019
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – Taiwanese
ONELIFE #38 – Chinese
ONELIFE #38 – Arabic
ONELIFE #38 – Korean
ONELIFE #38 – Russian
ONELIFE #38 – Japanese
ONELIFE #38 – Spanish
ONELIFE #38 – US English
ONELIFE #38 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #38 – Dutch
ONELIFE #38 – Italian
ONELIFE #38 – French
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – German
ONELIFE #37 – Arabic
ONELIFE #37 – Korean
ONELIFE #37 – Japanese
ONELIFE #37 – Spanish
ONELIFE #37 – US English
ONELIFE #37 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #37 – Dutch
ONELIFE #37 – Italian
ONELIFE #37 – German
ONELIFE #37 – English
ONELIFE #36 – US English
ONELIFE #36 – English
ONELIFE #36 – Taiwanese
ONELIFE #36 – Russian
ONELIFE #36 – Dutch
ONELIFE #36 – Korean
ONELIFE #36 – Japanese
ONELIFE #36 – Italian
ONELIFE #36 – German Global
ONELIFE #36 – French
ONELIFE #36 – Spanish
ONELIFE #36 – Chinese
ONELIFE #36 – Brazilian
ONELIFE #36 – Arabic
ONELIFE #35 – Chinese
ONELIFE #35 – Arabic
ONELIFE #35 – Korean
ONELIFE #35 – Russian
ONELIFE #35 – Japanese
ONELIFE #35 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #35 – American English
ONELIFE #35 – Dutch
ONELIFE #35 – Italian
ONELIFE #35 – Spanish
ONELIFE #35 – German
ONELIFE #35 – English
ONELIFE #34 – Arabic
ONELIFE #34 – Korean
ONELIFE #34 – Russian
ONELIFE #34 – Japanese
ONELIFE #34 – Italian
ONELIFE #34 – American English
ONELIFE #34 – Spanish
ONELIFE #34 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #34 – Dutch
ONELIFE #34 – French
ONELIFE #34 – German
ONELIFE #34 – English
ONELIFE #33 – Arabic
ONELIFE #33 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #33 – Spanish
ONELIFE #33 – French
ONELIFE #33 – German
ONELIFE #33 – Italian
ONELIFE #33 – Japanese
ONELIFE #33 – Korean
ONELIFE #33 – Dutch
ONELIFE #33 – Russian
ONELIFE #33 – English
ONELIFE #33 – American English
Jaguar Magazine 01/2018 – German
Jaguar Magazine 01/2018 – English
Jaguar Magazine 01/2018 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2018 – Brasilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2018 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2018 – American Englisch
Jaguar Magazine 01/2018 – Korean
Jaguar Magazine 01/2018 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2018 – Italian
Jaguar Magazine 01/2018 – French
Jaguar Magazine 01/2018 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 03/2017 – German
Jaguar Magazine 03/2017 – English
Jaguar Magazine 03/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – French
Jaguar Magazine 03/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 03/017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 03/2017 – American English
Jaguar Magazine 03/2017 – Korean
Jaguar Magazine 03/2017 – Russian
Jaguar Magazine 03/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – English
Jaguar Magazine 02/2017 – German
Jaguar Magazine 02/2017 – French
Jaguar Magazine 02/2017 – Italian
Jaguar Magazine 02/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 02/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – Korean
Jaguar Magazine 02/2017 – Russian
Jaguar Magazine 02/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 02/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 02/2017 – American English
Jaguar Magazine 02/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – English
Jaguar Magazine 01/2017 – German Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2017 – French Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2017 – Chinese
Jaguar Magazine 01/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – German Local
Jaguar Magazine 01/2017 – French Local
Jaguar Magazine 01/2017 – American
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Local
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 01/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2017 – Korean
Jaguar Magazine 01/2017 – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – English
Jaguar Magazine DESIGN – German
Jaguar Magazine DEISGN – French
Jaguar Magazine DESIGN – Dutch
Jaguar Magazine DESIGN – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine DESIGN – Spanish
Jaguar Magazine DESIGN – Italian
Jaguar Magazine DESIGN – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – English
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – German
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Austrian
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – South African
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – German Retail
Jaguar Magazine DYNAMIC – English
Jaguar Magazine DYNAMIC – German
Jaguar Magazine DYNAMIC – French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Japanese
Jaguar Magazine PERFORMANCE – English
Jaguar Magazine PERFORMANCE – German
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – French
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Finnish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Spanish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian French
LfA Magazin Spezialausgabe Corona
LfA Magazin Herbst/Winter 2019
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2019
LfA Magazin Herbst/Winter 2018
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2018
LfA Magazin Herbst/Winter 2017
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2017
LfA Magazin Herbst/Winter 2016
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2016
BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
BORA Magazine 01|2020 – English
BORA Magazin 02|2019 – Deutsch
BORA Magazin 01|2019 – Deutsch
BORA Magazine 01|2019 – English
BORA Magazine 01|2019 – Danish
BORA Magazine 01|2019 – Dutch
BORA Magazine 01|2019 – Swedish
BORA Magazine 01|2019 – Russian
BORA Magazine 01|2019 – Polish
BORA Magazine 01|2019 – Norwegian
BORA Magazine 01|2019 – Italian
BORA Magazine 01|2019 – French
BORA Magazine 01|2019 – Finnish
BORA Magazine 01|2019 – Spanish
BORA Magazine 01|2019 – Czech
BORA Magazin 02|2018 – Deutsch
BORA Magazine 02|2018 – Danish
BORA Magazine 02|2018 – English
BORA Magazine 02|2018 – Spanish
BORA Magazine 02|2018 – French
BORA Magazine 02|2018 – Italian
BORA Magazine 02|2018 – Dutch
BORA Magazine 02|2018 – Norwegian
BORA Magazine 02|2018 – Polish
BORA Magazine 02|2018 – Swedish
BORA Magazine 02|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – Deutsch
BORA Magazin 01|2018 – French
BORA Magazin 01|2018 – Italian
BORA Magazin 01|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – English
BORA Magazin 01|2018 – Dutch
BORA Magazin 01|2018 – Polish
BORA Magazin 01|2018 – Spanish
BORA Magazin 01|2018 – Swedish
BORA Magazin 01|2018 – Norwegian
BORA Magazin 01|2018 – Danish
BORA Magazin 01|2018 – Russian
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Polnisch
BORA Magazin – Dänisch
BORA Magazin – Norwegisch
BORA Magazin – Schwedisch
BORA Magazin – Tschechisch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazine 02|2019 – English
BORA Magazine 02|2019 – Czech
BORA Magazine 02|2019 – Danish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – French
BORA Magazine 02|2019 – Italian
BORA Magazine 02|2019 – Dutch
BORA Magazine 02|2019 – Norwegian
BORA Magazine 02|2019 – Polish
BORA Magazine 02|2019 – Sweden
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
SeeMagazin 2019
SeeMagazin 2018
SeeMagazin 2017
SeeMagazin 2016
SeeMagazin 2015
SeeMagazin 2014
SeeMagazin 2013
SeeMagazin 2012
SeeMagazin 2011
Ludwig Beauty Frühjahr/Sommer 2020
Ludwig Beauty Herbst/Winter 2019
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr/Sommer 2019
Ludwig Beck BEAUTY Herbst/Winter 2018
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2018
Ludwig Beck BEAUTY Herbst / Winter 2017
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2017
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2016
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2015
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Herbst / Winter 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2014
M-Puls 1/20
M-Puls 4/19
M-Puls 3/19
M-Puls 2/19
M-Puls 1/19
KPM Magazin 2019
KPM Magazin 2018
KPM Magazin 2017
Focus Style – Oktober 2018
FOCUS STYLE – Mai 2018
FOCUS STYLE – Oktober 2017
FOCUS STYLE – April 2017
BORA 10|10 Kochbuch – Johann Lafer
Printmedien Bayern
Bosch eBike Systems Magazin 2018