Aufrufe
vor 2 Jahren

ONELIFE #36 – Dutch

  • Text
  • Rover
  • Eerste
  • Auto
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Rovers
  • Twee
  • Jaguar
  • Wereld
  • Onze
Land Rover’s Onelife magazine showcases stories from around the world that celebrate inner strength and the drive to go Above and Beyond. This special issue of Onelife marks Land Rover’s 70th anniversary – a celebration of unparalleled achievement and pioneering innovation. We bring you the incredible story of how we reunited an original 1948 car with its former owners, as well as looking back at Land Rover vehicles’ most intrepid expeditions around the globe.

ONGEËVENAARDE LUXE 1994

ONGEËVENAARDE LUXE 1994 | Lancering geheel nieuwe generatie Range Rover P38A 1996 | Einde productie Classic, na 317.615 exemplaren 1999 | Introductie zes gelimiteerde Linley-modellen 2001 | Nieuwe generatie onthuld in het Londense Design Museum 2004 | Range Stormer concept car debuteert in Detroit De 100.000e Range Rover rolde in 1982 van de band. Dit was des te opmerkelijker gezien het feit dat er pas in 1986 een dieselversie kwam en dat de auto pas vanaf 1987 in de VS werd verkocht. Er volgden nog meer technologische vernieuwingen: in 1989 werd de Range Rover de eerste 4x4 met ABS-remmen en in 1992 werd het de eerste SUV ter wereld met elektronische tractiecontrole en automatische elektronische luchtvering. De opmars in het premium segment werd onverdroten voortgezet en de Range Rover van de eerste generatie (later omgedoopt tot Classic) bereikte zijn hoogtepunt met de introductie in 1993 van de Autobiography-uitvoering. De eerste auto’s onder deze naam waren compleet bespoke en konden zelfs worden besteld met een faxmachine achterin. De allerlaatste Classic (nummer “De Range Rover was in 1970 de eerste luxe SUV ter wereld en 45 jaar later geeft hij nog steeds de toon aan met een combinatie van ongeëvenaard comfort en de modernste techniek voor de beste luxueuze SUV-ervaring” NICK ROGERS JAGUAR LAND ROVER DIRECTOR GLOBAL ENGINEERING OPERATIONS 317.615) werd in 1996 gebouwd. Het oorspronkelijke ontwerp was zo populair dat het nog twee jaar naast zijn opvolger, de Range Rover van de tweede generatie, werd gebouwd. Deze had als codenaam P38A, naar het gebouw waar hij was ontwikkeld. Dat model bestond tot 2001, waarna het werd vervangen door de derde generatie Range Rovers, met als codenaam L322. De L322 werd gelanceerd in het Design Museum in Londen, en met 1 miljard pond had hij het grootste ontwikkelingsbudget van welke Britse auto ook. Het opvallende design en de buitengewone offroadcapaciteiten werden enthousiast door de autopers onthaald. Het jaar erop werd al de 500.000e Range Rover gebouwd. Tijdens zijn levensduur zou de L322 nieuwe technologieën introduceren zoals virtuele dashboardinstrumenten en het dubbele infotainmentscherm. Eén belangrijke vernieuwing van Land Rover werd onthuld in de eerste concept car van Range Rover. De Range Stormer werd in 2004 op de Detroit Motor Show onthuld en bevatte Terrain Response, inmiddels een kenmerkende technologie voor het merk. Maar Range Rover bouwde zijn eerste concept car niet alleen om nieuwe technologie te laten zien, hoe belangrijk Terrain Response ook was. De betekenis van de Range Stormer was ingrijpender: hij lanceerde een meer dynamische designtaal voor het merk én het idee dat de Range Rover meer dan één auto kon zijn. De Range Stormer bracht een ongelooflijke golf van creativiteit teweeg bij Range Rover. Sindsdien komt er bijna ieder jaar een nieuwe auto of concept car uit Solihull. Een jaar na deze lancering kreeg de Range Rover gezinsuitbreiding met de komst van de Range Rover Sport, die tevens het Dynamic Response-systeem introduceerde. MEER DAN EEN AUTO David Bache’s oorspronkelijke, veelgeprezen design voor de Range Rover sprak tot de verbeelding en leidde tot tal van speciale uitvoeringen. Sommige daarvan dienden ook een serieus doel. De ongeëvenaarde offroadcapaciteiten en het comfort van de oorspronkelijke Range Rover maakten hem bij uitstek geschikt als ambulance voor patiënten op afgelegen locaties. Weggedrag en prestaties in maximaal beladen toestand maakten hem de ideale basis voor brandweer- en reddingsvoertuigen op luchthavens. Er werden er honderden van gebouwd, voornamelijk met een verlengd chassis en tweede achteras om de brandweeruitrusting en een grote watertank te torsen. Carrosseriebouwers namen Range Rover cabriolets in het pakket op lang voordat de Evoque-versie op de markt verscheen. Verlengde uitvoeringen met zes wielen en zelfs met zes deuren bleken populair bij vermogende particuliere klanten, vooral in het Midden-Oosten. Een paar bedrijven combineerden al deze elementen om een open limousine- Range Rover met zes wielen te bouwen voor de valkenjacht, waarin de valkenier kon opstaan om zijn vogel los te laten. Jankel Engineering in Surrey heeft zelfs een model gebouwd met een troonachtige liftstoel. FOTOGRAFIE: ALAMY / MAURITIUS IMAGES, BRITISH MOTOR MUSEUM HERITAGE TRUST, SONY PICTURES 40

RIGHT XXXXXX 2005 | Debuut Range Rover Sport, met Dynamic Response 2006 | Terrain Response-systeem voor de topmodellen 2008 | LRX-concept car in Detroit, voorloper van de Evoque 2010 | Miljoenste auto geschonken aan de Help for Heroes-stichting 2011 | Range Rover Evoque gaat in productie 02 11 01 03 PHOTOGRAPHY: XXXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXXX 01 Net zoals zoveel andere Land Rovers hee de Range Rover zich langgeleden een plaats in de cultuur verworven 02 In 2004 presenteerde Land Rover de Range Rover Sport Stormer Edition. Deze concept car was de voorloper van de Range Rover Sport die later dat jaar op de markt kwam 03 De eerste Range Rover Sport beschikte over een semi-monocoque chassis, aangepast van de Discovery 3 04 De Land Rover LRX concept car debuteerde tijdens de Noord- Amerikaanse autoshow in 2008. Hij ontwikkelde zich later tot de Range Rover Evoque, de eerste compacte SUV van Land Rover 04 41

BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
XPLR Magazin 2020
Ludwig Beauty Winter 2020
M-PULS 4/20
SeeMagazin 2020
KPM Magazin 2020
LfA Magazin Herbst / Winter 2020
BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
ONELIFE #38 – English
Jaguar Magazine 01/2018 – German
Jaguar Magazine 01/2018 – English
Jaguar Magazine 01/2018 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2018 – Brasilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2018 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2018 – American Englisch
Jaguar Magazine 01/2018 – Korean
Jaguar Magazine 01/2018 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2018 – Italian
Jaguar Magazine 01/2018 – French
Jaguar Magazine 01/2018 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 03/2017 – German
Jaguar Magazine 03/2017 – English
Jaguar Magazine 03/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – French
Jaguar Magazine 03/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 03/017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 03/2017 – American English
Jaguar Magazine 03/2017 – Korean
Jaguar Magazine 03/2017 – Russian
Jaguar Magazine 03/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – English
Jaguar Magazine 02/2017 – German
Jaguar Magazine 02/2017 – French
Jaguar Magazine 02/2017 – Italian
Jaguar Magazine 02/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 02/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – Korean
Jaguar Magazine 02/2017 – Russian
Jaguar Magazine 02/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 02/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 02/2017 – American English
Jaguar Magazine 02/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – English
Jaguar Magazine 01/2017 – German Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2017 – French Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2017 – Chinese
Jaguar Magazine 01/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – German Local
Jaguar Magazine 01/2017 – French Local
Jaguar Magazine 01/2017 – American
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Local
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 01/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2017 – Korean
Jaguar Magazine 01/2017 – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – English
Jaguar Magazine DESIGN – German
Jaguar Magazine DEISGN – French
Jaguar Magazine DESIGN – Dutch
Jaguar Magazine DESIGN – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine DESIGN – Spanish
Jaguar Magazine DESIGN – Italian
Jaguar Magazine DESIGN – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – English
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – German
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Austrian
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – South African
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – German Retail
Jaguar Magazine DYNAMIC – English
Jaguar Magazine DYNAMIC – German
Jaguar Magazine DYNAMIC – French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Japanese
Jaguar Magazine PERFORMANCE – English
Jaguar Magazine PERFORMANCE – German
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – French
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Finnish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Spanish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian French
ONELIFE #38 – Taiwanese
ONELIFE #38 – Chinese
ONELIFE #38 – Arabic
ONELIFE #38 – Korean
ONELIFE #38 – Russian
ONELIFE #38 – Japanese
ONELIFE #38 – Spanish
ONELIFE #38 – US English
ONELIFE #38 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #38 – Dutch
ONELIFE #38 – Italian
ONELIFE #38 – French
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – German
ONELIFE #37 – Arabic
ONELIFE #37 – Korean
ONELIFE #37 – Japanese
ONELIFE #37 – Spanish
ONELIFE #37 – US English
ONELIFE #37 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #37 – Dutch
ONELIFE #37 – Italian
ONELIFE #37 – German
ONELIFE #37 – English
ONELIFE #36 – US English
ONELIFE #36 – English
ONELIFE #36 – Taiwanese
ONELIFE #36 – Russian
ONELIFE #36 – Dutch
ONELIFE #36 – Korean
ONELIFE #36 – Japanese
ONELIFE #36 – Italian
ONELIFE #36 – German Global
ONELIFE #36 – French
ONELIFE #36 – Spanish
ONELIFE #36 – Chinese
ONELIFE #36 – Brazilian
ONELIFE #36 – Arabic
ONELIFE #35 – Chinese
ONELIFE #35 – Arabic
ONELIFE #35 – Korean
ONELIFE #35 – Russian
ONELIFE #35 – Japanese
ONELIFE #35 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #35 – American English
ONELIFE #35 – Dutch
ONELIFE #35 – Italian
ONELIFE #35 – Spanish
ONELIFE #35 – German
ONELIFE #35 – English
ONELIFE #34 – Arabic
ONELIFE #34 – Korean
ONELIFE #34 – Russian
ONELIFE #34 – Japanese
ONELIFE #34 – Italian
ONELIFE #34 – American English
ONELIFE #34 – Spanish
ONELIFE #34 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #34 – Dutch
ONELIFE #34 – French
ONELIFE #34 – German
ONELIFE #34 – English
ONELIFE #33 – Arabic
ONELIFE #33 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #33 – Spanish
ONELIFE #33 – French
ONELIFE #33 – German
ONELIFE #33 – Italian
ONELIFE #33 – Japanese
ONELIFE #33 – Korean
ONELIFE #33 – Dutch
ONELIFE #33 – Russian
ONELIFE #33 – English
ONELIFE #33 – American English
LfA Magazin Herbst / Winter 2020
LfA Magazin Spezialausgabe Corona
LfA Magazin Herbst/Winter 2019
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2019
LfA Magazin Herbst/Winter 2018
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2018
LfA Magazin Herbst/Winter 2017
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2017
LfA Magazin Herbst/Winter 2016
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2016
BORA Magazin 01|2020 – Deutsch
BORA Magazine 01|2020 – English
BORA Magazin 02|2019 – Deutsch
BORA Magazin 01|2019 – Deutsch
BORA Magazine 01|2019 – English
BORA Magazine 01|2019 – Danish
BORA Magazine 01|2019 – Dutch
BORA Magazine 01|2019 – Swedish
BORA Magazine 01|2019 – Russian
BORA Magazine 01|2019 – Polish
BORA Magazine 01|2019 – Norwegian
BORA Magazine 01|2019 – Italian
BORA Magazine 01|2019 – French
BORA Magazine 01|2019 – Finnish
BORA Magazine 01|2019 – Spanish
BORA Magazine 01|2019 – Czech
BORA Magazin 02|2018 – Deutsch
BORA Magazine 02|2018 – Danish
BORA Magazine 02|2018 – English
BORA Magazine 02|2018 – Spanish
BORA Magazine 02|2018 – French
BORA Magazine 02|2018 – Italian
BORA Magazine 02|2018 – Dutch
BORA Magazine 02|2018 – Norwegian
BORA Magazine 02|2018 – Polish
BORA Magazine 02|2018 – Swedish
BORA Magazine 02|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – Deutsch
BORA Magazin 01|2018 – French
BORA Magazin 01|2018 – Italian
BORA Magazin 01|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – English
BORA Magazin 01|2018 – Dutch
BORA Magazin 01|2018 – Polish
BORA Magazin 01|2018 – Spanish
BORA Magazin 01|2018 – Swedish
BORA Magazin 01|2018 – Norwegian
BORA Magazin 01|2018 – Danish
BORA Magazin 01|2018 – Russian
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Polnisch
BORA Magazin – Dänisch
BORA Magazin – Norwegisch
BORA Magazin – Schwedisch
BORA Magazin – Tschechisch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazine 02|2019 – English
BORA Magazine 02|2019 – Czech
BORA Magazine 02|2019 – Danish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – French
BORA Magazine 02|2019 – Italian
BORA Magazine 02|2019 – Dutch
BORA Magazine 02|2019 – Norwegian
BORA Magazine 02|2019 – Polish
BORA Magazine 02|2019 – Sweden
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
SeeMagazin 2020
SeeMagazin 2019
SeeMagazin 2018
SeeMagazin 2017
SeeMagazin 2016
SeeMagazin 2015
SeeMagazin 2014
SeeMagazin 2013
SeeMagazin 2012
SeeMagazin 2011
Ludwig Beauty Winter 2020
Ludwig Beauty Frühjahr/Sommer 2020
Ludwig Beauty Herbst/Winter 2019
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr/Sommer 2019
Ludwig Beck BEAUTY Herbst/Winter 2018
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2018
Ludwig Beck BEAUTY Herbst / Winter 2017
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2017
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2016
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2015
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Herbst / Winter 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2014
M-PULS 4/20
M-Puls 3/20
M-Puls 2/20
M-Puls 1/20
M-Puls 4/19
M-Puls 3/19
M-Puls 2/19
M-Puls 1/19
KPM Magazin 2020
KPM Magazin 2019
KPM Magazin 2018
KPM Magazin 2017
XPLR Magazin 2020
Focus Style – Oktober 2018
Printmedien Bayern
FOCUS STYLE – Mai 2018
FOCUS STYLE – Oktober 2017
FOCUS STYLE – April 2017
BORA 10|10 Kochbuch – Johann Lafer
Bosch eBike Systems Magazin 2018