Aufrufe
vor 6 Jahren

ONELIFE #35 – Dutch

  • Text
  • Hero
  • Cross
  • Zenith
  • Drive
  • Eyeem
  • Hybrid
  • Oslo
  • Suki
  • Velar
  • Rover
Land Rover steht für höchste Allradkompetenz, umfassenden Komfort und anspruchsvolle Technik. Diesem Geländewagen ist kein Weg zu weit und keine Aufgabe zu schwer – getreu dem Slogan „Above and Beyond“. ONELIFE vermittelt Land Rover-Kunden genau dieses Gefühl von Abenteuer und Freiheit.

EYEEM GALLERY DOOR ERIC

EYEEM GALLERY DOOR ERIC CHU DOOR MARCEL FAGIN DOOR JAY VANBEBBER 48

samen aan een project over de metamorfose van het stadsleven. Gebruikers van EyeEm worden aangemoedigd om hun omgeving met nieuwe ogen te bekijken en aan de hand van bepaalde thema’s unieke momenten vast te leggen. “We wilden graag met EyeEm samenwerken vanwege het creatieve potentieel”, aldus Land Rover Social Media Marketing Manager Nicola Summers. De meer dan 20 miljoen fotografen in de EyeEm-community werd gevraagd om hun stadse omgeving te verkennen en het beste beeldmateriaal te schieten voor het thema The City Light. “Het ging om het vastleggen van het mobiele, stadse leven”, legt Michael Jones van EyeEm uit. “Binnen onze community zien we enorm veel lifestyle- en reisfotografie.” Dit tweede project in samenwerking met Land Rover volgt op een zeer succesvolle fotowedstrijd met als onderwerp hoe mensen zich aanpassen aan het leven in de stad. Deze keer focusten de fotografen van EyeEm op de elementen die de stad zo magisch maken het licht dat rond het middaguur schittert op een wolkenkrabber; lantaarnpalen die hun schaduw op het asfalt werpen; of de ondergaande zon die hangend boven een heuvel de stad onderdompelt in een paarse gloed. “De fotografen wisten de scherpe contouren en perspectieven vast te leggen van het licht dat gebouwen raakt en de schaduwen die worden gecreëerd door onze stadsarchitectuur”, zegt Jones. Meer dan 140.000 foto’s werden er vanuit de hele wereld ingestuurd, waarin alle aspecten van de moderne stad naar voren kwamen dankzij het internationale netwerk van de EyeEm-fotografen. Meer dan 22.500 deelnemers stuurden hun foto’s van steden waar ze woonden of die ze bezochten. In totaal zorgden zij voor meer dan 4,5 miljoen likes op het platform. Het thema wist de community duidelijk te inspireren. Onder de finalisten zaten realistische straatbeelden, goudkleurig zonlicht dat reflecteert in een labyrint van kantoorgebouwen, en beelden gemaakt met een lange sluitertijd van rode achterlichten die zich als slierten door de straten slingeren. De smartphone drukt duidelijk zijn stempel als een camera die bij velen nu de voorkeur geniet. Maar uiteindelijk is het natuurlijk de fotograaf die het verschil maakt. “IN ONZE COMMUNITY ZIEN WE ENORM VEEL LIFESTYLE- EN REISFOTOGRAFIE” DOOR JAN BAUFFOLD BENT U EEN WINNENDE FOTOGRAAF? ‘Missions’ zijn fotowedstrijden voor de hele EyeEm community. Ze geven een korte instructie waar EyeEm naar op zoek is en u stuurt de foto’s die hierbij aansluiten. De beste foto’s worden gepubliceerd, tentoongesteld of winnen een prijs. Voor meer informatie: eyeem.com DOOR MARCIN SIEMIENIAGO 49