Aufrufe
vor 2 Jahren

ONELIFE #35 – Dutch

  • Text
  • Hero
  • Cross
  • Zenith
  • Drive
  • Eyeem
  • Hybrid
  • Oslo
  • Suki
  • Velar
  • Rover
Land Rover steht für höchste Allradkompetenz, umfassenden Komfort und anspruchsvolle Technik. Diesem Geländewagen ist kein Weg zu weit und keine Aufgabe zu schwer – getreu dem Slogan „Above and Beyond“. ONELIFE vermittelt Land Rover-Kunden genau dieses Gefühl von Abenteuer und Freiheit.

LUXURY YACHTS Ook

LUXURY YACHTS Ook tijdens de America’s Cup vonden er nog technologische ontwikkelingen plaats, en hadden Sir Ben Ainslie en zijn bemanning geen moment rust. Waarschijnlijk zal het weer zo gaan wanneer de bootklasse voor de 36e America’s Cup in Nieuw- Zeeland wordt bekendgemaakt 44

AMERICA’S CUP FOTOGRAFIE: GETTY IMAGES Uiteindelijk werd Land Rover BAR door een waardige tegenstander verslagen: Emirates Team New Zealand is het oudste team in de America’s Cup, dat voor de editie van 2013 al met een ‘vliegend’ catamarandesign experimenteerde. In Bermuda maakten de Nieuw- Zee landers geen fouten en veroverden ze de America’s Cup voor de derde keer in 22 jaar. Toch was de nederlaag een teleurstelling voor Sir Ben Ainslie, de succesvolste olympische zeiler aller tijden. Zijn doel was om de America’s Cup terug te halen naar Groot-Brittannië, dat hem 166 jaar eerder had verloren aan de Amerikaanse uitdager in een race rond het Isle of Wight onder toeziend oog van koningin Victoria. En met zijn kenmerkende ambitie en gedrevenheid wilde Ben dit klusje bij de eerste poging klaren. LANGETERMIJNAANPAK Volgens Ainslie schoot hun campagne om diverse redenen tekort: “We wilden niet alleen een winnend America’s Cup-team opbouwen, maar ook een duurzame onderneming voor de lange termijn.” Naast een zeilen een designteam begonnen ze ook de officiële liefdadige tak van Land Rover BAR, de 1851 Trust, vestigden ze hun CO 2-neutrale basis in Portsmouth en richtten ze de Land Rover BAR Academy op om een nieuwe generatie America’s Cup-zeilers op “HET WAS EEN te leiden. Dat laatste wierp algauw vruchten af: de jeugd-crew versloeg ZWARE TIJD het Nieuw-Zeelandse team om de MAAR DE REACTIE Red Bull Youth America’s Cup. Ainslie heeft geen spijt van zijn VAN HET TEAM beslissingen: “Ik sta er nog steeds achter. We staan er voor de lange WAS GEWELDIG” termijn goed voor. Het was een SIR BEN AINSLIE uitdaging, maar iedereen is trots op wat we hebben opgebouwd.” MOEILIJKE TIJDEN De geschiedenis van de America’s Cup heeft herhaaldelijk laten zien dat de snelste boten winnen. En hoewel de deelnemers dit keer identieke rompen, dwarsbalken en vleugels hadden, was er nog voldoende speelruimte voor afwijkende ontwikkelingen, met name bij de zwaarden en roeren, de draagvleugels of foils waarmee de catamarans kunnen ‘vliegen’ en hun complexe hydraulische stuursystemen allemaal geavanceerde technologie. De research & development van het Britse team, zo belangrijk in de strijd tegen teams met meer ervaring met foils, liep afgelopen zomer flinke averij op toen diverse testfoils faalden. “Dat was een kritieke fase waarbij we knopen moesten doorhakken”, vertelt Ainslie. “Onze boot moest een tijd uit het water en dat riep vragen op over hoe wij zwaarden ontwerpen, zowel wat structurele kracht als optimale vorm betreft. De zwaarden die wij construeerden waren veel conservatiever dan het materiaal waarover de concurrent beschikte. Dat was misschien wel onze grootste tegenslag.” Toen Land Rover BAR in het voorjaar van 2017 de strijd aanbond, werd al snel duidelijk dat ze minder snel waren. Bij vorige edities van de America’s Cup was het relatief makkelijker om de boten aan te passen. Maar toen de teams in juni op Bermuda voor de 35e race aantraden, was er geen tijd voor ingrijpende veranderingen. Het kost minimaal drie maanden om de supergecompliceerde foils te construeren, en de lichte luchtfoils arriveerden maar een week voor de start, terwijl de roeren op de dag van de eerste race werden geïnstalleerd. Een hele opgave, zelfs voor de meest bekroonde schipper ter wereld. INNERLIJKE KRACHT Het was een pijnlijke maar waardevolle ervaring voor Ainslie en zijn team: “Het viel ons zwaar om te zien hoe ver we achterlagen, en de klok tikte meedogenloos door. Het was belangrijk om er bij onze mensen op te blijven hameren dat we iets terug konden doen. Ik ben heel trots op hoe ze zich vastbeten, terwijl er zo veel werk te verzetten was met onze boot. De reactie van het team was geweldig.” Ainslie geeft een inkijkje in de kracht van het team en hoe hij ze bij elkaar hield: “We hebben het niet mooier gemaakt dan het was en eerlijk gezegd waar de knelpunten lagen, wat we moesten bereiken en hoe we dat moesten bereiken. Leiders zoals Jono Macbeth en ikzelf hamerden daar met name op en gaven onze steun, en zo kwam er langzaam verbetering in de zaak. Ons team aan wal was supergemotiveerd en maakte dagen van 16 tot 18 uur omdat ze zagen dat de jongens op de boot met de dag sneller werden. Je moet ze de weg wijzen en laten zien waar de vooruitgang zit. Daar hebben we ons op geconcentreerd.” GEPASSIONEERDE PARTNERS Land Rover was een trouwe steun, als hoofdsponsor en als exclusieve innovatiepartner. Daaronder viel de ontwikkeling van de ingewikkelde stuurinrichting van de catamaran met een ingebouwde draaihandgreep die Ainslie samen met de technici van Land Rover ontwierp om de vlieghoogte te bepalen. De technici optimaliseerden de mens-machine-interface voor de crewleden. Dit partnerschap was voor iedereen een fantastische leerervaring, en er zullen er nog vele volgen. “Zonder de steun van Land Rover zouden onze prestaties een stuk minder zijn geweest”, aldus Ainslie. Mark Cameron, Experiental Marketing Director van Land Rover, voegt daaraan toe: “Samen met Sir Ben en zijn team zijn we erop gericht om de 36e America’s Cup te veroveren. We kunnen bouwen op twee jaar ervaring en de missie steunen om de oudste internationale trofee terug naar Groot-Brittannië te brengen.” Ainslie staat bekend om zijn comebacks en wil om te winnen, en hij zal ongetwijfeld uitkijken naar de volgende race met een van zijn lievelingsuitspraken van Sir Winston Churchill in gedachten: “Succes is niet definitief, falen is niet fataal: wat telt is de moed om door te zetten.” MEER WETEN? Bezoek voor meer informatie LandRoverBAR.com 45

M-Puls 1/20
BORA Magazin 02|2019 – Deutsch
Ludwig Beauty Herbst/Winter 2019
KPM Magazin 2019
LfA Magazin Herbst/Winter 2019
SeeMagazin 2019
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – Taiwanese
ONELIFE #38 – Chinese
ONELIFE #38 – Arabic
ONELIFE #38 – Korean
ONELIFE #38 – Russian
ONELIFE #38 – Japanese
ONELIFE #38 – Spanish
ONELIFE #38 – US English
ONELIFE #38 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #38 – Dutch
ONELIFE #38 – Italian
ONELIFE #38 – French
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – German
ONELIFE #37 – Arabic
ONELIFE #37 – Korean
ONELIFE #37 – Japanese
ONELIFE #37 – Spanish
ONELIFE #37 – US English
ONELIFE #37 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #37 – Dutch
ONELIFE #37 – Italian
ONELIFE #37 – German
ONELIFE #37 – English
ONELIFE #36 – US English
ONELIFE #36 – English
ONELIFE #36 – Taiwanese
ONELIFE #36 – Russian
ONELIFE #36 – Dutch
ONELIFE #36 – Korean
ONELIFE #36 – Japanese
ONELIFE #36 – Italian
ONELIFE #36 – German Global
ONELIFE #36 – French
ONELIFE #36 – Spanish
ONELIFE #36 – Chinese
ONELIFE #36 – Brazilian
ONELIFE #36 – Arabic
ONELIFE #35 – Chinese
ONELIFE #35 – Arabic
ONELIFE #35 – Korean
ONELIFE #35 – Russian
ONELIFE #35 – Japanese
ONELIFE #35 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #35 – American English
ONELIFE #35 – Dutch
ONELIFE #35 – Italian
ONELIFE #35 – Spanish
ONELIFE #35 – German
ONELIFE #35 – English
ONELIFE #34 – Arabic
ONELIFE #34 – Korean
ONELIFE #34 – Russian
ONELIFE #34 – Japanese
ONELIFE #34 – Italian
ONELIFE #34 – American English
ONELIFE #34 – Spanish
ONELIFE #34 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #34 – Dutch
ONELIFE #34 – French
ONELIFE #34 – German
ONELIFE #34 – English
ONELIFE #33 – Arabic
ONELIFE #33 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #33 – Spanish
ONELIFE #33 – French
ONELIFE #33 – German
ONELIFE #33 – Italian
ONELIFE #33 – Japanese
ONELIFE #33 – Korean
ONELIFE #33 – Dutch
ONELIFE #33 – Russian
ONELIFE #33 – English
ONELIFE #33 – American English
Jaguar Magazine 01/2018 – German
Jaguar Magazine 01/2018 – English
Jaguar Magazine 01/2018 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2018 – Brasilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2018 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2018 – American Englisch
Jaguar Magazine 01/2018 – Korean
Jaguar Magazine 01/2018 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2018 – Italian
Jaguar Magazine 01/2018 – French
Jaguar Magazine 01/2018 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 03/2017 – German
Jaguar Magazine 03/2017 – English
Jaguar Magazine 03/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – French
Jaguar Magazine 03/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 03/017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 03/2017 – American English
Jaguar Magazine 03/2017 – Korean
Jaguar Magazine 03/2017 – Russian
Jaguar Magazine 03/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – English
Jaguar Magazine 02/2017 – German
Jaguar Magazine 02/2017 – French
Jaguar Magazine 02/2017 – Italian
Jaguar Magazine 02/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 02/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – Korean
Jaguar Magazine 02/2017 – Russian
Jaguar Magazine 02/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 02/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 02/2017 – American English
Jaguar Magazine 02/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – English
Jaguar Magazine 01/2017 – German Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2017 – French Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2017 – Chinese
Jaguar Magazine 01/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – German Local
Jaguar Magazine 01/2017 – French Local
Jaguar Magazine 01/2017 – American
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Local
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 01/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2017 – Korean
Jaguar Magazine 01/2017 – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – English
Jaguar Magazine DESIGN – German
Jaguar Magazine DEISGN – French
Jaguar Magazine DESIGN – Dutch
Jaguar Magazine DESIGN – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine DESIGN – Spanish
Jaguar Magazine DESIGN – Italian
Jaguar Magazine DESIGN – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – English
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – German
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Austrian
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – South African
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – German Retail
Jaguar Magazine DYNAMIC – English
Jaguar Magazine DYNAMIC – German
Jaguar Magazine DYNAMIC – French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Japanese
Jaguar Magazine PERFORMANCE – English
Jaguar Magazine PERFORMANCE – German
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – French
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Finnish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Spanish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian French
LfA Magazin Herbst/Winter 2019
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2019
LfA Magazin Herbst/Winter 2018
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2018
LfA Magazin Herbst/Winter 2017
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2017
LfA Magazin Herbst/Winter 2016
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2016
BORA Magazin 02/2019
BORA Magazin 01|2019 – Deutsch
BORA Magazine 01|2019 – English
BORA Magazine 01|2019 – Danish
BORA Magazine 01|2019 – Dutch
BORA Magazine 01|2019 – Swedish
BORA Magazine 01|2019 – Russian
BORA Magazine 01|2019 – Polish
BORA Magazine 01|2019 – Norwegian
BORA Magazine 01|2019 – Italian
BORA Magazine 01|2019 – French
BORA Magazine 01|2019 – Finnish
BORA Magazine 01|2019 – Spanish
BORA Magazine 01|2019 – Czech
BORA Magazin 02|2018 – Deutsch
BORA Magazine 02|2018 – Danish
BORA Magazine 02|2018 – English
BORA Magazine 02|2018 – Spanish
BORA Magazine 02|2018 – French
BORA Magazine 02|2018 – Italian
BORA Magazine 02|2018 – Dutch
BORA Magazine 02|2018 – Norwegian
BORA Magazine 02|2018 – Polish
BORA Magazine 02|2018 – Swedish
BORA Magazine 02|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – Deutsch
BORA Magazin 01|2018 – French
BORA Magazin 01|2018 – Italian
BORA Magazin 01|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – English
BORA Magazin 01|2018 – Dutch
BORA Magazin 01|2018 – Polish
BORA Magazin 01|2018 – Spanish
BORA Magazin 01|2018 – Swedish
BORA Magazin 01|2018 – Norwegian
BORA Magazin 01|2018 – Danish
BORA Magazin 01|2018 – Russian
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Polnisch
BORA Magazin – Dänisch
BORA Magazin – Norwegisch
BORA Magazin – Schwedisch
BORA Magazin – Tschechisch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazine 02|2019 – English
BORA Magazine 02|2019 – Czech
BORA Magazine 02|2019 – Danish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – French
BORA Magazine 02|2019 – Italian
BORA Magazine 02|2019 – Dutch
BORA Magazine 02|2019 – Norwegian
BORA Magazine 02|2019 – Polish
BORA Magazine 02|2019 – Sweden
BORA Magazine 02|2019 – Finnish
BORA Magazine 02|2019 – Spanish
SeeMagazin 2019
SeeMagazin 2018
SeeMagazin 2017
SeeMagazin 2016
SeeMagazin 2015
SeeMagazin 2014
SeeMagazin 2013
SeeMagazin 2012
SeeMagazin 2011
Ludwig Beauty Herbst/Winter 2019
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr/Sommer 2019
Ludwig Beck BEAUTY Herbst/Winter 2018
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2018
Ludwig Beck BEAUTY Herbst / Winter 2017
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2017
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2016
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2015
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Herbst / Winter 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2014
M-Puls 1/20
M-Puls 4/19
M-Puls 3/19
M-Puls 2/19
M-Puls 1/19
KPM Magazin 2019
KPM Magazin 2018
KPM Magazin 2017
Focus Style – Oktober 2018
FOCUS STYLE – Mai 2018
FOCUS STYLE – Oktober 2017
FOCUS STYLE – April 2017
BORA 10|10 Kochbuch – Johann Lafer
Printmedien Bayern
Bosch eBike Systems Magazin 2018