Aufrufe
vor 8 Jahren

Jaguar Magazine PERFORMANCE – Finnish

  • Text
  • Jaguar
  • Izzard
  • Auto
Nicht jeder darf das Jaguar Land Rover Testgelände in Gaydon besuchen. Wir schon: Für den exklusiven Fotoshoot des Jaguar XE versammelte sich unser Produktions-Team auf der geheimen Rennstrecke. Steffen Jahn fotografierte das brandneue Jaguar Fahrzeug. Das Set-up war aufgrund des für England typischen Wetters in den Control Towers der ehemaligen Flugbahn untergebracht. Kurze Regenpausen wurden dazu genutzt, mit eigens angemieteten Drohnen zu fotografieren. Das Ergebnis ist eine ästhetisch hochwertig und stimmungsvolle Strecke in der Ausgabe 01-2015 des J-Magazines.

ALL IN ONE VALMIINA

ALL IN ONE VALMIINA TESTIIN: XE:n keula näyttää ylväältä, tehokkaalta ja dynaamiselta. Kuvan mallissa Portfoliomallin kromisäleikkö. 18 j THE PERFORMANCE ISSUE

JAGUARIN TESTIALUEELLA SAATTAA YHDEN PÄIVÄN AIKANA TYÖSKENNELLÄ JOPA 200 AJONEUVOTEKNIKKOA. TÄNÄÄN TESTAAJAT OVAT VÄISTYNEET XE-KUVAUSRYHMÄMME TIELTÄ Kuka tahansa ei pääse Jaguar Land Roverin valtavalle ja salassa pidetylle Gaydonin ajoneuvojen testausalueelle. Warwickshiressa idyllisen englantilaisen maaseudun keskellä sijaitseva alue on yli 2,7 neliökilometriä laaja. Vierailijoiden on esitettävä eri tarkistuspisteillä lukuisia avainkortteja ja erityislupia. Vasta tämän jälkeen he pääsevät näkemään, miten maailman parhaat autot laitetaan koville maailman parhailla ja huonoimmilla tienpinnoilla. Vain tiukat testit läpäisseet autot saavat kantaa Jaguarin tai Land Roverin nimeä. Entiseen Royal Air Force -tukikohtaan rakennetulla testausalueella työskentelee insinööri Dave Hudsonin mukaan päivittäin jopa 200 ajoneuvoteknikkoa ja insinööriä. Testausalueella on muun muassa 80 metrin halkaisijan kääntötestausalue (katso edelliset sivut) ja nelikaistainen 6 kilometrin nopeusrata. Rauhallisena sunnuntaipäivänä testit saivat väistyä uuden Jaguar XE:n kuvausten tieltä. Pääroolissa esiintyi kaksi vain neljästä täydellisen viimeistellystä XE-esituotantomallista. Näiden yksilöiden lisäksi maailman eri testiradoilla Nurbrungringin aika-ajoista Death Valleyn lämpökokeisiin kiitää 124 viimeistelemätöntä, peitevärein maalattua XE:tä. Näemme nyt aivan ensimmäiset valmiit versiot autoista, joten jotkin yksityiskohdat, kuten etu- ja tavavalojen osat, voivat poiketa hieman seuraavan kevään myyntimalleista. Kun ammattikuskien ohjastamat upouudet autot kiertävät testirataa ja pysähtyvät kameroidemme eteen, autot näyttävät joka tapauksessa häikäisevän upeilta. Voimme vain ihailla ammoniitinharmaan Portfolio-mallin kromisäleikköä tai sporttisemman Italian Racing Red värityksisen S -mallin mustaa säleikköä. XE:n sporttisen muotoilun ja kompaktin koon takana on uudenlainen kevyt alumiinirakenne. Insinöörit ja suunnittelijat ovat luoneet auton, jossa yhdistyvät tyylikkyys ja tehokkuus. Auton ulkopintojen ja -rakenteiden suunnittelija Adam Hatton kertoo työstään J-Magazinelle: "Auto on suunnittelijan unelmatyö. Olemme voineet suunnitella auton rakenteet ilman rajoituksia. Tuulilasipilari on