Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian Dutch

  • Text
  • Jaguar
  • Nieuwe
  • Aluminium
  • Izzard
Nicht jeder darf das Jaguar Land Rover Testgelände in Gaydon besuchen. Wir schon: Für den exklusiven Fotoshoot des Jaguar XE versammelte sich unser Produktions-Team auf der geheimen Rennstrecke. Steffen Jahn fotografierte das brandneue Jaguar Fahrzeug. Das Set-up war aufgrund des für England typischen Wetters in den Control Towers der ehemaligen Flugbahn untergebracht. Kurze Regenpausen wurden dazu genutzt, mit eigens angemieteten Drohnen zu fotografieren. Das Ergebnis ist eine ästhetisch hochwertig und stimmungsvolle Strecke in der Ausgabe 01-2015 des J-Magazines.

ALL IN ONE GROOTS DOOR

ALL IN ONE GROOTS DOOR ONTWERP › Vorm De ontwerpers van de XE hadden veel invloed in het bepalen van de positie van de 'hard points'. Samen met de technici werkten ze aan een meer naar achteren gekantelde voorruit en passagiersruimte. De wielen verplaatsten ze verder naar voren en achteren voor een superieure houding. › Functie De extra lengte in de wielbasis heeft als voordeel dat de passagiers gemakkelijker kunnen in- en uitstappen en binnenin meer ruimte hebben. › Details Toen de ontwerpers met de XE begonnen, was de F-TYPE nog in de 'kleimodelfase'. Ze wilden iets van de strakkere lijnen van die auto in de flanken van de XE overnemen (de auto's hebben dezelfde ventilatieopeningen aan de zijkant en hetzelfde stuurwiel). VOORDELEN VAN EEN GROTE AUTO: De uitstraling, inrichting en afwerking van het interieur van de XE komt zeer dicht bij die van de grotere en duurdere XF- en XJ-modellen van Jaguar. ALTIJD VERBONDEN: Een nieuw 8-inch kleurenscherm biedt geavanceerd infotainment met een gemakkelijke verbinding met uw mobiele apparaten. 24 j THE PERFORMANCE ISSUE

HET GEHEIM ACHTER DE GEWELDIGE PROPORTIES VAN DE XE IS EEN VOLLEDIG NIEUWE ARCHITECTUUR DIE TECHNICI SAMEN MET ONTWERPERS ONTWIKKELDEN LICHTGEWICHT De XE is de eerste Jaguar met een volledig nieuwe, overwegend in aluminium uitgevoerde architectuur. Dit bespaart gewicht zonder in te boeten aan duurzaamheid en helpt een bijna 50/50 gewichtsverdeling te bereiken. Een groot deel van de gebruikte aluminiumlegering is gerecycleerd en toont zich bijzonder sterk bij botsingen. De lichtgewicht structuur resulteert in een lager brandstofverbruik en minder CO 2-uitstoot. BETER STUURGEDRAG De XE is de eerste Jaguar met Electric Power Assisted Steering (EPAS), omdat de technici wilden wachten tot deze technologie ver genoeg was geëvolueerd. Het EPAS-systeem maakt de XE sportiever in de Dynamic-stand, zorgt voor een beter weggevoel op gladde wegen, verlaagt de CO 2 -uitstoot en maakt een breed scala aan hulpfuncties voor de bestuurder mogelijk. MEER TRACTIE Zelfs met de beste tractieregeling kunnen auto's met achterwielaandrijving soms moeilijk wegrijden op gladde oppervlakken. Jaguar heeft voor deze auto's nu een volledig nieuwe functie ontwikkeld, All Surface Progress Control (ASPC) genaamd. Het ASPC-systeem werkt als een cruisecontrol voor lage snelheden en werd ontwikkeld dankzij de tientallen jaren ervaring met offroad-tractie van zusterbedrijf Land Rover. Het systeem levert een optimale tractie zonder slippen en zelfs zonder dat de bestuurder de pedalen moet aanraken. BRANDSTOFVERBRUIK EN EMISSIES 2014 XJ MPG (l/100 km) In de stad 16,7 (16,9) - 39,8 (7,1) Buiten de stad 32,8 (8.6) - 51,4 (5,5) Gecombineerd 24,4 (11,6) - 46,3 (6,1) C0 2-uitstoot 159-270 g/km* XF MPG (l/100 km) In de stad 16,7 (16,9) - 48,7 (5,8) Buiten de stad 32,8 (8,6) - 64,2 (4,4) Gecombineerd 24,4 (11,6) - 57,7 (4,9) C0 2-uitstoot 129-270 g/km* XK MPG (l/100 km) In de stad 14,9 (18,9) - 16,5 (17,1) Buiten de stad 33,0 (8,6) - 35,3 (8,0) Gecombineerd 23,0 (12,3) - 25,2 (11,2) C0 2-uitstoot 264-292 g/km* F-TYPE MPG (l/100 km) In de stad 22,8 (12,4) - 17,8 (15,9) Buiten de stad 34,0 (8,3) - 42,2 (6,7) Gecombineerd 25,5 (11,1) - 32,1 (8,8) C0 2-uitstoot 205-259 g/km* XE (definitieve milieugegevens zijn vanaf oktober 2014 beschikbaar. Vraag uw dealer om meer informatie) MPG (l/100 km). Gecombineerd 38,6 (7,3) - 75 (3,8) C0 2-uitstoot 99185 g/km* *Alle gegevens betreffende brandstofverbruik zijn gemeten in overeenstemming met de geldende Europese wetgeving. Bij normaal gebruik kan het brandstofverbruik van een voertuig afwijken van het verbruik dat tijdens de testprocedure werd gemeten, afhankelijk van rijgedrag, weg- en verkeersomstandigheden, milieufactoren en staat van het voertuig. Neem in geval van twijfel contact op met uw dealer. Cijfers gelden voor voertuigen met actuele VK-specificaties. Alle informatie was op het moment van publicatie correct.