Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish

In der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015 stellen wir nicht nur den neuen Jaguar XF vor, sondern auch die verantwortlichen Technik-Experten dahinter. Außerdem ist es uns gelungen, ein Treffen mit zwei der gefragtesten britischen Schauspieler zu organisieren: Idris Elba begleiteten wir auf seiner Spritztour nach Berlin im neuen XE und Benedict Cumberbatch interviewten wir über den Dächern Londons ...

KOSKETUSNÄYTTÖ XF:n

KOSKETUSNÄYTTÖ XF:n uusi infotainment -multimediajärjestelmä on ajan tasalla. Ilma-aukot on siirretty, jotta saataisiin tilaa sen 8-tuumaiselle (tai valinnaiselle 10-tuumaiselle) kosketusnäytölle, joka toimii kuin älypuhelimesi. Pääinstrumentit voi ottaa käyttöön 12-tuuman TFT-näytöllä neljässä eri muodossa. Tärkeimmät tiedot näkyvät tuulilasissa laserkäyttöisellä heijastinnäytöllä. LISÄTILAA Huolimatta matalammasta kokonaiskorkeudesta, uusi XF tarjoaa 24 mm enemmän pääntilaa kuin nykyinen XF. Sisätilojen suunnittelussa sekä etu- että takaosan matkustajien mukavuus otettiin yhtä lailla huomioon, lopputuloksena luokkansa suurin jalkatila takana. Edessä istuttaessa huomio kiinnittyy kilpaveneiden inspiroimaan „Riva hoop“-elementtiin kojetaulun yläosassa. Se kulkee kauniisti muotoiltujen ovien yli kojelaudalle. Sisustusvaihtoehtoja löytyy laaja valikoima perinteisestä moderniin ja sisätilojen valaistusta on mahdollista muokata kymmenen eri värimahdollisuuden LED-valaistuksella. 22 j VAUHDIN RAJOILLA

UUSI XF UUSI SISÄTILA ON TEHTY KORKEALAATUISISTA MATERIAALEISTA JA TARJOAA ÄLYPUHELIMEN KALTAISET TEHOKKAAT KOSKETUSNÄYTÖT kori. Suunnittelutiimi saattoi vapaasti aloittaa alusta ja asentaa renkaat juuri sinne minne halusi saadakseen aikaan täydellisen sopusoinnun ja asennon. Vaikka uusi XF on itse asiassa hieman lyhyempi kuin nykyinen XF, ja siten käytännöllisempi kaupunkikäytössä, vaikuttaa se suuremmalta ja vakavamielisemmältä. Lyhkäisempi etuosa tasapainottaa edustavaa, suorempaa säleikköä säilyyttääkseen auton dynaamisuuden, kun taas piden-netty väli etuakselin ja ohjauspyörän välissä saa aikaan ylellisen ajokokemuksen. Näin muodostuu sopusuhtaisuus, jota edellytetään ylelliseltä takavetoiselta sedanilta, jossa on suuri moottori (XF on saatavana myös nelisylinterisellä moottorilla ja nelivetona). XF voi nyt ottaa paikkansa vapaammin, koska meillä on myös XE,“ Hatton sanoo. „Edellinen XF oli kaikkea: malliston alkaen malli, työsuhdeauto, neliovinen coupe. XE:n myötä XF voi kehittyä vapaasti omaan suuntaansa.“ Tietenkin akselivälin pidentäminen suurentaa sisätilaa, ja uudella XF:llä on suurin takaosan jalkatila luokassaan. Suunnittelijat halusivat saada sen näkyviin ja asettivat „kuudennen valon“ lisäikkunan takaovien taakse. Tämä ja hieman silmiinpistävämpi konepelti ovat luultavasti huomattavimmat muutokset verrattuna vanhaan XF-malliin. Designin hienoudet tulevat esille, kun suunnittelijoiden kanssa puhutaan: tapa millä he vangitsevat, kontrolloivat ja suuntaavat valon saadakseen muodon elämään ja meidät rakastumaan tiettyyn muotoon tietämättä tarkalleen, minkä takia. Hienot linjat, jotka kulkevat XF:n etuvalaisimista konepellin yli Jaguarin entisen sedanin tunnusmerkki mutta myös heijastukset konepellillä