Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian Dutch

  • Text
  • Cumberbatch
  • Jaguar
  • Dynamic
  • Elba
In der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015 stellen wir nicht nur den neuen Jaguar XF vor, sondern auch die verantwortlichen Technik-Experten dahinter. Außerdem ist es uns gelungen, ein Treffen mit zwei der gefragtesten britischen Schauspieler zu organisieren: Idris Elba begleiteten wir auf seiner Spritztour nach Berlin im neuen XE und Benedict Cumberbatch interviewten wir über den Dächern Londons ...

NIEUWS DE SHOWROOM VAN

NIEUWS DE SHOWROOM VAN DE TOEKOMST Wie binnenkort de deur van een JAGUAR-SHOWROOM opent, stapt voor een stukje de toekomst binnen. Een toekomst waarin de klant meer dan ooit centraal staat, en die volledig is opgetrokken uit design en merkbeleving. Uw vertrouwde Jaguar-concessie zal er binnenkort heel anders uitzien. Ze krijgen namelijk op termijn allemaal een nieuw design aangemeten. Jaguar kiest wereldwijd voor een consistente architecturale lijn. Daarbij dient gezegd dat deze operatie veel verder gaat dan een nieuw interieur én exterieur. Met het redesign verandert ook de manier waarop u, de klant, een bezoek aan Jaguar beleeft. Zo’n bezoek zal van een rondleiding evolueren naar een ontdekkingsreis, waarbij de klant zelf de touwtjes in handen neemt. WAAROM EEN NIEUW DESIGN? De automotive sector gaat net zo hard vooruit als de wagens die het van de band doet rollen. Sinds de vorige designaanpassing zijn Jaguar en Land Rover dichter naar elkaar toegegroeid. Die symbiose moet zich nu ook doorzetten in de showrooms. “Het mag duidelijk zijn dat er veel veranderd is binnen de organisatie”, zegt Ton van der Vleuten, Dealer Development Manager van Jaguar Land Rover in de Benelux. “We zijn door de jaren heen steeds meer uitgegroeid tot een ‘dual brand’, waarbij twee sterke merken worden vertegenwoordigd: Jaguar en Land Rover. De samensmelting van deze twee merken zal in de toekomst nóg intenser worden, en dat is de reden waarom we dit één op één gaan terugzien, tot in de showrooms.” “Een andere reden is de nieuwe designrichting die beide merken zijn ingeslagen”, vervolgt Ton van der Vleuten. Hij doelt hiermee op de recentere modellen van Jaguar en Land Rover, en natuurlijk naar de modellen van de toekomst. “Om het hele plaatje compleet te maken, dienen we deze lijn overal consequent door te trekken. Dus ook in de ‘winkel’ waar je de producten kan kopen. Kortom: de totaalbeleving moet kloppen bij de nieuwe weg die FOTOˇS: JAN VAN DE VEL (5) 72 j THE DYNAMIC ISSUE

“DE NIEUWE INKLEDING BIEDT ONZE KLANTEN COMPLEET NIEUWE DIMENSIES OM DE MERKEN TE BELEVEN” minder met glas gewerkt om energieverlies tegen te gaan. Tegelijk is er een slimmer gebruik van daglicht en wordt er volop ingezet op betere isolatie en energiezuinige LED-verlichting. Jaguar Land Rover is ingeslagen. Tenslotte is onze identiteit een zeer belangrijk onderdeel van de eerste kennismaking die een klant met onze organisatie heeft. En die eerste indruk, die moet meteen overtuigend zijn.” GEHEIME HANGAR Een creatief designbureau ging de uitdaging aan om een nieuwe tijdloze en iconische stijl uit te tekenen. Het resultaat van al die uren rond de tekentafel kwam voor het eerst tot uiting in Engeland. In een geheime hangar werd een hele showroom, tot in de kleinste details, opgetrokken. Na een succesvol pilootproject in Frankfurt, is het nu tijd om de nieuwe stijl overal in te voeren. De ‘showrooms 2.0’ zullen erg strak ogen: sterke grijze rechthoekige blokken kenmerken de buitenkant als was het een boog. Zilveren raamwerken moeten de aandacht vestigen op de wagens in de etalage. Binnenin zijn het slim gebruik van lichte open ruimtes en de wisselwerking tussen houten vloeren en kera mische tegels dan weer de blikvangers. Al betekent dat niet dat alle showrooms er hetzelfde zullen uitzien. Omdat er gewerkt wordt met bestaande panden, krijgt elke showroom zijn eigen accenten. Wat wél hetzelfde zal zijn in alle showrooms, is de aandacht voor het milieu. In de ontwerpen wordt bewust HET BELANG VAN MERKBELEVING “De nieuwe inkleding biedt onze klanten compleet nieuwe dimensies om de merken te beleven”, klinkt Ton van der Vleuten opgetogen. “Denk bijvoorbeeld aan de inzet van een multimediastrategie, waarbij tot wel acht monitoren, verdeeld over het hele dealerbedrijf, je afzonderlijk meenemen in de wereld van Jaguar en Land Rover.” “Om te garanderen dat elk merk zijn eigenheid kan behouden, is er een scheiding gemaakt”, benadrukt van der Vleuten. “Dit is in het hele concept terug te zien. Neem bijvoorbeeld de showroom: er is één centrale ingang waarachter op een soort centrale as de gebieden zijn gelegen voor de ontvangst, het wachten en de colour & trim-configuratie van de auto. Deze as deelt de showroom in tweeën, waarbij aan één zijde de Jaguar-modellen tentoon worden gesteld en aan de andere zijde de Land Rover-modellen. Hierdoor blijven de verschillende werelden die Jaguar en Land Rover heten, toch behouden. Zij het in een veranderde vorm.” Het resultaat ziet u binnen afzienbare tijd dus ook bij uw Jaguar-verdeler. Aarzel vooral niet om eens binnen te springen en het met eigen ogen te bekijken. THE DYNAMIC ISSUE j 73