Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish

  • Text
  • Jaguarin
  • Menestyksen
  • Rajoilla
  • Jaguar
  • Dollaria
  • Miljoonaa
  • Vuonna
  • Miljardia
  • Auto
  • Elokuvassa
  • Www.storyboard.de
Im Fokus der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015: Kassenschlager aller Art. Unter anderem sprachen wir mit Tom Hiddleston, dem Star vieler Hollywood-Blockbuster (Avengers, Thor) und Gesicht der neuesten Werbekampagne von Jaguar. Mehr als ein Nebendarsteller – wir verraten welche Jaguar-Modelle in welchen Filmen eine Rolle spielen. Außerdem stellen wir in zwei exklusiven Fotoshootings den revolutionären F-PACE und die neue Familie der Jaguar-Limousinen vor.

UUTISIA & TAPAHTUMIA

UUTISIA & TAPAHTUMIA ONNEKSI OLKOON 80-VUOTIAALLE JAGUARILLE 80 VUOTTA JA LISÄÄ RING ROAD RALLY Coventry Ring Road suljettiin Jaguarin autoille. Mukana 1974 Group 44 E-Type (ylhäällä) 1976 Broadspeed XJC Coupé (ylimpänä) ja Le Mansin voittaja XJR-9LM (oikealla) Jaguar on osoittanut kiintymystä kotikaupunkiinsa 80 vuoden ajan pitämällä tuotannon Coventryssa, Ison-Britannian päämajassa. Paikalliset asukkaat ja turistit saivat kesäkuussa 2015 nähdäkseen Jaguarin ikonisia malleja, vanhoja ja uusia, MotoFestin avajaisissa. Samanaikaisesti Jaguarin C-Type esiintyi yllättävästi äskettäin uudistetun Coventry Transport -museon avajaisissa. Jaguarin urheilu- ja kilpa-autojen joukko, joka avasi MotoFestin, tarjosi tavallisuudesta poikkeavaa nähtävää ajettuaan erityisesti niitä varten suljettua Coventry Ring -tietä. Jonoon kuului 1988 Le Mansin 24 tunnin kilpailun voittaja Jaguar XJR-9LM sekä perintöikonit kuten 1938 SS100 (ensimmäinen auto, jolla oli Jaguarin nimi) ja uusi F-TYPE R Bloodhound SSC rapid-response. Kokoelman kokonaisarvo oli yli 40 miljoonaa puntaa. Jaguarin Coventryssa rakennettu C-Type, tuotannossa vuodesta 1951 vuoteen 1953, oli juhlallisuuksien kohokohta, kun se luovutettiin Coventry Transport -museonosastolle “Trailblazing Cars of the World Display“. C-Type oli pioneeri levyjarrujen käytössä, ja ensimmäisen kerran mukana 1952 Le Mansin 24 tunnin kilpa-ajoissa, jotka auto voitti. Alkuperäinen Range Rover oli myös näytteillä. Enemmän tietoa museosta 9,5 miljoonan punnan kunnostuksen jälkeen löydät osoitteesta transport-museum.com VALOKUVAT: PR (9) 72 j MENESTYKSEN RAJOILLA

JLR:N TEKNINEN TIIMI ETSII KUOPPIA J-MAGAZINE KÄY JLR:N KULISSIEN TAKANA TUTKIMASSA KAUKOAJON JA KUOPPIEN LÖYTYMISEN TULEVAISUUTTA Uraauurtavien uudistusten ansiosta JLR toivoo vuosikymmenen lopulla olevansa valmis tasoittamaan asiakkaiden ajoreitit älykkäällä kuoppien havaitsemisteknologialla ja helpottamaan vaikeita tilanteita parkkeerauksessa sovellusohjelmilla, jotka mahdollistavat ajajilleen autojensa ohjaamisen ilman että he istuvat ajajan paikalla. Supermarkettien ahtailla parkkipaikoilla tai vaikeissa maastoolosuhteissa navigoidessa, JLR:n uusi kaukoohjaimen prototyypin sovellus mahdollistaa auton ohjaamisen, kiihdyttämisen tai jarrutuksen sen ulkopuolelta, ja jopa vaihteiden vaihto toimii. J-Magazine halusi itse testata tekniikan Jaguarin salaisella testausalueella Ison-Britannian Gaydonissa. Vauhtimme ollessa, 6 km/h onnistuimme kiemurtelemaan Range Roverin vaikeasta (vaikkakin hypoteettisesta) pulmapaikasta, jossa rajoitettu näkyvyys ajajan paikalta olisi aiheuttanut huomattavasti vaikeamman ajokokemuksen. Testasimme myös kuoppien löytötekniikan. Siinä käytetään auton sensoreita ja eteenpäin kohdistettuja digitaalisia stereokameroita tunnistamaan kauneusvirheitä tiessä. Sopeutettuaan auton jousituksen pitääkseen ajon tasaisena ja rauhallisena, se myös jakaa tiedot pilven kautta varoittaakseen muita autoja samalla reitillä. JLR aikoo jakaa tietonsa myös paikallisten viranomaisten kanssa, jotka voivat siten panna teiden korjaukset tärkeysjärjestykseen. Koska uusia laitteistoja ei enää tarvita, jotta prototyypit toimisivat, oletamme uusien keksintöjen löytyvän pian tulevaisuuden uusista vuosimalleista. Jaguarin ja Land Roverin ajajat löytävät siis todennäköisemmin parhaimmat tieosuudet lähitulevaisuudessa ja saavat myös tankkinsa täyteen nopeammin. Tätä me kutsumme edistykseksi. ÄLYKKÄÄT SENSORIT auttavat kuoppia kiertäessä (ja ilmoittavat niistä korjausporukalle) ja varmistavat tulevaisuudessa helpomman ahtaaseen parkkipaikkaan pääsyn. Sensoreita voidaan säädellä myös kauko-ohjaimella auton ulkopuolelta MENESTYKSEN RAJOILLA j 73