Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish

  • Text
  • Jaguarin
  • Menestyksen
  • Rajoilla
  • Jaguar
  • Dollaria
  • Miljoonaa
  • Vuonna
  • Miljardia
  • Auto
  • Elokuvassa
  • Www.storyboard.de
Im Fokus der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015: Kassenschlager aller Art. Unter anderem sprachen wir mit Tom Hiddleston, dem Star vieler Hollywood-Blockbuster (Avengers, Thor) und Gesicht der neuesten Werbekampagne von Jaguar. Mehr als ein Nebendarsteller – wir verraten welche Jaguar-Modelle in welchen Filmen eine Rolle spielen. Außerdem stellen wir in zwei exklusiven Fotoshootings den revolutionären F-PACE und die neue Familie der Jaguar-Limousinen vor.

RYHMÄTESTI TÄMÄ EI

RYHMÄTESTI TÄMÄ EI OLE KYLMÄ, KLIININEN YMPÄRISTÖ, KASVOTONTA MUSTAA MUOVIA JA KOVIA MUOTOJA. SE MUISTUTTAA ENEMMÄN ENGLANTILAISTA HERRAINKLUBIA: SULAVA JA HIENOSTUNUT. alkuperäisessä XF:ssä, XJ osoitti, että Jaguar uskalsi sijoittaa sen keskeiseksi. Nykyisellään keulailme on uhmakkuudessaan yhtenäinen, jokaisen mallin yksilöllinen ilme korostuu valaistuksessa joka on uudistunut myös vuoden 2016 XJ malliin. XF:n jalokiven kaltaisissa etuvaloissa näkyy myös miekan muoto, joten se on helppo erottaa XE:stä. Istuipa missä tahansa näistä autoista, tietää heti miksi Jaguar on saanut niin paljon kehuja muotoilustaan ja sen sisätilojen laadusta. Aloitamme XJ:n sisätiloissa, koska tämä auto käytti ensimmäisenä Riva Hoopin muotoilua uuteen Jaguariin. Muotoilu aiheuttaa hienoisen kilpaveneohjaamon tuntuman, jonka mukaan se on nimetty. Juuri tämä vahva muotoilun ilmaisu erottaa XJ:n sisätilan kilpailijoistaan: tämä ei ole kylmä, kliininen ympäristö, kasvotonta mustaa muovia ja kovia muotoja. Se muistuttaa enemmän englantilaista herrain klubia: sulava ja hienostunut. Autobiography-mallilla on mitä ylellisimmät nahkaistuimet ja niin viihtyisä atmosfääri, että se houkuttelee iltapäivänokosille. Mutta torkkuminen ei kuulu ohjelmaamme, eikä siltä tunnukaan istuessa XE:ssä. Siinäkin on Riva Hoopin muotoilu, mutta ympäristö on viihtyisämpi, turvallinen ja urheilullinen. Se ei tarkoita, ettei tilaa olisi tarjolla, kuten pikainen testi takapenkillä osoittaa. Joka tapauksessa XE herättää halusi ajaa. Mutta ennenkuin starttaamme ahdetun V6-moottorin, XF:n sisätilat täytyy tarkastaa. XF on taas kerran hienossa tasapainossa toisten mallien kanssa. Sen korkean keskeisen kardaanitunnelin ansiosta on kuin olisi kopassa ohjaamossa, Riva Hoopin ympäröimänä ja edessä leveä piristävästi tyylitelty kojelauta. Sen ylpeys on uusi 10,2 tuuman InControl Touch Pro touchscreen infotainment -järjestelmä, varustettuna uusimmalla tekniikalla: quad-core prosessori, SSD-levy ja Ethernet. Järjestelmä toimii nopeasti ja tehokkaasti kun näpäytät, pyyhkäiset tai painat sitä kuten viimeisimmät älypuhelimet. Teknologiaa käytetään myös vuoden 2016 XJ-mallissa, kun taas XE:n järjestelmä on ominaisuuksiltaan samankaltainen InControl Touch -versio. Kiivettyämme XF:n takaosaan ja ihmeteltyämme riittävää jalkatilaa jopa suurille ihmisille, on aika lähteä ajelulle. Erilaisten bensa- ja dieselmoottoreiden valikoimasta valitsemme XF-sarjasta 2.0d mallin testattavaksi 58 j MENESTYKSEN THE BLOCKBUSTER RAJOILLA ISSUE

(saatavissa 163 ja 180 hevosvoimalla). Siinä on uusi Ingenium-dieselmoottori ja uusi sulava kuuden vaihteen manuaalivaihteisto. Moottorin vahva vääntö jo alhaisilta kierroksilta alkaen vakuuttaa. Samoin tekee sen päästöarvot 4,0 l/100 km ja 104 g/km. Uuden XF:n ohjausvaste toimii Jaguarille tutulla sujuvaisuudella ja tarkkuudella. Se on atleettinen, mutta miellyttävä. Bensalla kulkeva XE:n S-malli, jota seuraavaksi on ominaisuuksiltaan pirteämpi. Mekaanisesti ahdettu 3 litran V6-moottori mylvähtää kiihdyttäessä iloisesti ja vapauttaa uskomatonta voimaa 0-100 km/h vain 5,1 sekunnissa. Sen double wishbone -etujousitus erottaa sen kilpailijoistaan ja tekee siitä todella dynaamisen ja notkealiikkeisen. Autoa on helppo käsitellä, se on kompakti ja myös helppo ajaa kahdeksan pykäläisellä automaattivaihteistolla ja ohjauspyörän vaihteenvalitsimilla. Itse asiassa voisin ajaa sitä koko päivän, mutta XJ kutsuu ja olisi väärin olla ajamatta myös sulavalinjaista limusiinia. XE:n ja XF:n odotetaan häikäisevän ohjauspyörän takana, mutta tapa, jolla XJ kutistuu ajajan ympärille ja innostaa ajamaan, on aito yllätys. Tarjoten 300 hevosvoimaa 3.0 V6 -turbodiesel liikkuu vaivattomasti ja keveä, tarkka ohjaus välittää enemmän vaikutelmaa urheiluautosta kuin isosta sedanista. Se tarkoittaa, että voit ajaa rauhallisesti yhtenä hetkenä ja vetää voimalla toisella. Tämä erinomainen duaalisuus yhdistää nämä kolme autoa. Kuten veljekset, kaikki selvästi erilaisia ulkonäöltään ja persoonallisuudeltaan, mutta tärkeä osa perhettä. ENSIMMÄISEN LUOKAN SISÄTILAT Ylhäällä: XE:n sisätilat ovat viihtyisät tarjoten paljon suuren auton teknologiaa. Keskellä: XF:n uusi infotainment-järjestelmä on vaikuttava 12.3 tuumaisella TFT-näytöllä Oikealla: XJ on nyt saatavilla uudistetulla multimediajärjestelemällä ja 10.2” keskusnäytöllä muiden sisätilan parannusten ohella THE MENESTYKSEN BLOCKBUSTER RAJOILLA ISSUE j 59