Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch

  • Text
  • Miljoen
  • Jaguar
  • Auto
  • Blockbuster
  • Nieuwe
  • Miljard
  • Jaar
  • Pagina
  • Hiddleston
  • Wereld
  • Www.storyboard.de
Im Fokus der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015: Kassenschlager aller Art. Unter anderem sprachen wir mit Tom Hiddleston, dem Star vieler Hollywood-Blockbuster (Avengers, Thor) und Gesicht der neuesten Werbekampagne von Jaguar. Mehr als ein Nebendarsteller – wir verraten welche Jaguar-Modelle in welchen Filmen eine Rolle spielen. Außerdem stellen wir in zwei exklusiven Fotoshootings den revolutionären F-PACE und die neue Familie der Jaguar-Limousinen vor.

F-PACE HOOG IN HET ZADEL

F-PACE HOOG IN HET ZADEL De hoge bestuurdersstoel wordt gecombineerd met een sportief XE-achtig rijgedrag. Een fantastische combinatie. horizontaler, maar om consistent te blijven werden dezelfde luchtgaten en grafische lijnen gebruikt als bij de XE en XF. Ons uiteindelijke doel was simpel: ‘Laten we de mooiste, sportiefste crossover van de wereld maken’.” Er zijn een aantal gemeenschappelijke details, maar de proporties zijn het grootste verschil in vergelijking met de rest van het aanbod. Burgess gaat verder: “De F-PACE heeft een lange overhang achteraan en dat heeft een bijzonder prikkelende werking. We konden dit doen omdat we een uitzonderlijk korte overhang hebben vooraan. We hebben met het ingenieursteam bijzonder hard aan dat aspect gewerkt. Als je de modellen van de concurrentie naast onze wagen ziet staan, zul je merken dat ze minder fraai ogen dan ons ontwerp.” Hij heeft gelijk. De auto ziet er van dichtbij heel mooi uit. De manier waarop de zijkant gewelfd overgaat van slank en ingetrokken boven de ramen van de cabine, naar sterk en breed boven de achterwielen, is fantastisch wanneer je de zijkant van de F-PACE van achteren naar 20 j THE BLOCKBUSTER ISSUE

“DE F-PACE HEEFT EEN SUPERIEUR STUURGEVOEL IN ZIJN KLASSE. JE MERKT NIET DAT JE IN EEN CROSSOVER ZIT.” PETER DAVIS, VOERTUIGDYNAMIEK voren bekijkt. Het was ook niet makkelijk om de productie uitvoerbaar te maken, geeft David Hoadley, hoofd van de module “body-less-doors”, toe: “De aanzet van de boog over de achterste wielkast is een hoofdkenmerk van de F-PACE en het was een grote uitdaging, maar we wilden niet toegeven en we hebben de grenzen van het mogelijke verlegd.“ Burgess verklaart de omvang van de opdracht en het succes: “We hadden al op dag één tot een oplossing kunnen komen, maar die zou slechts de helft van de schouderbreedte hebben opgeleverd. Het huidige ontwerp is het resultaat van een iteratieproces van drie maanden. Ik was vooral onder de indruk van de bekwaamheid van het team dat verantwoordelijk is voor het stansen van aluminium.” De F-PACE positioneert zich mooi tussen de kleinere Porsche Macan en de grotere Audi Q7. Het voordeel van zijn lange overhang achteraan is niet alleen van esthetische aard, want er ontstaat ook extra been- en kofferruimte door. De F-PACE heeft bovendien een ongeëvenaard koffervolume van 650 liter en een kofferbreedte van 1255mm (1050mm tussen de wielkasten). De auto is dus niet alleen mooi, hij is ook bijzon- der praktisch. Burgess is enthousiast: “Als de stoelen plat liggen is de bergruimte ongelofelijk. Zelfs met de stoelen recht is de kofferruimte bijzonder groot. Dat is fijn, en het is ook ongewoon voor een Jaguar.” De stoelen kunnen worden besteld met geweldige stoffering die doet denken aan de klassieke Jaguar-zetels uit de jaren 60 en 70, maar volledig modern ogen. Voorin zijn de zitplaatsen wat naar boven gebracht, waardoor er een hoop bergruimte ontstaat onderaan en de bestuurder een beter zicht heeft op de weg en op wat er achter hem gebeurt. Peter Davis is technisch manager voertuigdynamiek en zegt het volgende: “De F-PACE heeft het beste stuurgevoel in zijn klasse dankzij de manier waarop we het systeem hier bij Jaguar instellen. Je zult niet het gevoel hebben dat je in een crossover zit. We hebben een vooras die werd geïnspireerd door de F-TYPE, een stugge achteras en bijzonder zorgvuldig ontworpen banden.” Er is een breed scala aan motoren beschikbaar afhankelijk van de regio waaronder een 20d Ingenium i4 viercilinderturbodieselmotor met 180 pk, een 30d diesel met 300 pk en THE BLOCKBUSTER ISSUE j 21