Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch

  • Text
  • Miljoen
  • Jaguar
  • Auto
  • Blockbuster
  • Nieuwe
  • Miljard
  • Jaar
  • Pagina
  • Hiddleston
  • Wereld
  • Www.storyboard.de
Im Fokus der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015: Kassenschlager aller Art. Unter anderem sprachen wir mit Tom Hiddleston, dem Star vieler Hollywood-Blockbuster (Avengers, Thor) und Gesicht der neuesten Werbekampagne von Jaguar. Mehr als ein Nebendarsteller – wir verraten welche Jaguar-Modelle in welchen Filmen eine Rolle spielen. Außerdem stellen wir in zwei exklusiven Fotoshootings den revolutionären F-PACE und die neue Familie der Jaguar-Limousinen vor.

HOOGGESPANNEN

HOOGGESPANNEN VERWACHTINGEN Het vooraanzicht zal de Jaguar-kenner vertrouwd voorkomen, maar de afmetingen zijn ronduit verbluffend De crossovermarkt is de snelst groeiende markt van de wereld. Na de berline was de crossover de tweede meest gelanceerde autovorm vorig jaar, en omdat Jaguar zijn portfolio wil uitbreiden en al een buitengewone reeks berlines heeft bekijk het bewijs in de driedubbele test in deze uitgave lijkt het dus best logisch een crossover voor het gezin te lanceren die gericht is op prestatie. “De wereld is veranderd”, legt Wayne Burgess, hoofd productieontwerp, uit aan J-Magazine. “Ik hou bijzonder veel van berlines, maar ik heb altijd opengestaan voor het idee van een Jaguar-crossover. Ik bevind me op een ander punt in mijn leven. Ik heb een vrouw en een tweeling van vier jaar oud, dus een auto als de F-PACE ligt me wel. Het betekent dat ik met een gezinsauto kan rijden die aan al mijn eisen voldoet.” De krachtige stijl en functionaliteit die tot de crossover F- PACE hebben geleid, werden voor het eerst voorgesteld op de Frankfurt Motorshow 2013 in de welgemaakte conceptauto C-X17. Aan de voorkant, die lijkt op de voorkant van de XF, en het elegante koetswerk is duidelijk te zien dat het om een Jaguar gaat, maar de auto werd ontworpen met een ander doel en marktplan. Het goede nieuws is dat al die eigenschappen terug te vinden zijn in de F-PACE, wat onmiskenbaar te zien is in deze exclusieve fotoshoot. Het model wordt officieel onthuld tijdens de Frankfurt Motorshow in september 2015 en zal in 2016 in de handel verkrijgbaar zijn. Omdat de F-PACE geen voorloper heeft, was het volgens Burgess een verkwikkend project voor de ontwerpers. “Ik heb echt van dit project genoten, want het ging er niet om het nieuwe ontwerp te vergelijken met een klassieker, zoals de E- Type of XJ. Dat gaf ons echt vrijheid.” Maar als de klassiekers geen referentie waren, wat dan wel? Hoofd exterieurdesign, Adam Hatton, vermeldt snel de F-TYPE en in het bijzonder “de voorste spatborden en bumper, achterste booglijnen, strakke oppervlaktes, kenmerkende fijne achterlichten en vorm van de achterkant, die geleidelijk lager wordt richting het Jaguar-logo dat alles maakt van de auto een vloeiend samengesteld geheel. De motorkap van de F-PACE is 18 j THE BLOCKBUSTER ISSUE

F-PACE ONS DOEL WAS SIMPEL: “LATEN WE DE MOOISTE, SPORTIEFSTE CROSSOVER VAN DE WERELD MAKEN.” ADAM HATTON, DESIGN THE BLOCKBUSTER ISSUE j 19