Aufrufe
vor 6 Jahren

Jaguar Magazine 02/2017 – Dutch

  • Text
  • Jaguar
  • Auto
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Waar
  • Eerste
  • Zegt
  • Onze
  • Zoals
  • Twee
Das neue Jaguar Magazin präsentiert den neuen Jaguar E-PACE, blickt hinter die Kulissen der spektakulären Formel E und spricht mit Uhrengenie Jean-Claude Biver darüber, wie es ihm gelingt immer am Puls der Zeit zu bleiben. Lesen Sie rein in die neue Ausgabe THE JAGUAR 02.

Klanten die voor het

Klanten die voor het eerst in DE DRIVING EXPERIENCE-KAMPIOEN een E-PACE rijden, zullen MIKE CROSS - CHIEF ENGINEER moeite hebben om niet in de VEHICLE INTEGRITY traditionele kattentermen te vervallen waarmee Jaguars vaak worden beschreven. Hij voelt zelfverzekerd, behendig en precies aan. Waarom zou hij minder Jaguarachtig zijn, alleen omdat hij een hogere zit heeft en geschikt is voor alle rijomstandigheden? De E-PACE is een combinatie van wat we hebben opgestoken van de XE en de F-PACE. De XE benadert de afmeting van de nieuwe E-PACE het meest en naar mijn mening heeft hij een van de beste besturingssystemen die we ooit hebben geproduceerd. Dat was ons ijkpunt: we wilden dezelfde precisiebesturing hebben. Het is echter belangrijk om de juiste balans te vinden. We wilden geen comfort inleveren voor die precisie, en deze auto is minstens zo verfijnd als onze andere modellen. Om de fameuze Jaguar-dynamiek op een voertuig met een hogere rijpositie toe te passen, putten we uit onze ervaringen met de F-PACE, die uitstekend door de autopers is ontvangen. De E-PACE maakte het ons zelfs wat makkelijker, omdat hij compacter is. Zoals te verwachten valt, is er onderhuids van alles gaande. Een belangrijk aspect is ons nieuwe Active Driveline-systeem. Bij gelijkmatig rijgedrag onder goede omstandigheden werkt het voornamelijk met voorwielaandrijving voor een optimaal brandstofverbruik. Op slecht wegdek of bij een pittige rijstijl stuurt het systeem vermogen naar de achteras en wordt het koppel actief over de achterwielen verdeeld. Zo krijgt het buitenste achterwiel bijvoorbeeld net even meer koppel om de neus beter de bocht in te sturen. Active Driveline geeft dat klassieke achterwielaangedreven Jaguar-gevoel, maar met de zekerheid die vierwielaandrijving met zich meebrengt. “HIJ VOELT ZELF- VERZEKERD, BEHENDIG EN PRECIES AAN” MOTOREN • Benzine Ingenium 4-cilinder Turbo: 250 pk (183 kW), 300 pk (221 kW) • Diesel Ingenium 4-cilinder Turbo: 150 pk (110 kW), 180 pk (132 kW), 240 pk (176 kW) 24 THE JAGUAR

Ik heb een klassieke Jaguar DE SENSATIEZOEKER XJS uit 1985 waar ik ’s zomers TASSILO HAGER - MANAGING EDITOR, in München mee rijd. Het is PLEASURE SNOWBOARD MAGAZINE een heel gave auto. Hiervoor had ik een moderne Jaguar, maar als het snowboardseizoen aanbreekt moet ik een auto hebben met all-wheel drive, een goede bodemvrijheid en veel ruimte achterin. Een SUV is voor mij ideaal en ik heb er al twee gehad. De enige reden dat ik geen Jaguar als winterauto had, is dat de fabrikant geen kleinere SUV maakte. Ik heb graag een compacte auto, dus hoewel ik de F-PACE schitterend vind, is de kleinere E-PACE geknipt voor mij, zelfs als ik twee kinderen had. In mijn winterauto heb ik meestal permanent een stoel neergeklapt liggen en een boardtas achterin, en die blijft daar tot april! Ik heb ook veel andere spullen bij me, zoals laarzen, een skipak en een helm. En ik neem ook graag vrienden mee dat is wel zo gezellig. Als ik zo eens naar de been- en laadruimte van de E-PACE kijk, zouden we er makkelijk in passen. Ik ben ook weg van het design. Er kan simpelweg geen andere auto in dit segment aan tippen. Hij heeft onmiskenbaar het Jaguar-DNA; je herkent de F-TYPE en de F-PACE er direct in. Maar toch heeft deze auto een heel eigen karakter. Alles wat typisch Jaguar is vind je in de E-PACE terug en er is geen andere compacte SUV waarvan je kunt zeggen: ‘Ik rij in een Jaguar.’ Dat is belangrijk. “ER KAN GEEN ANDERE AUTO AAN TIPPEN” RIJHULP • Lane Keep Assist • Driver Condition Monitor • Rear view camera • Parking Aid voor en achter • Optioneel Park Pack • Optioneel Drive Pack • Optioneel 360 graden Surround Camera THE JAGUAR 25