Aufrufe
vor 3 Jahren

BORA Magazine 02|2019 – Sweden

  • Text
  • Perfekt
  • Kokzoner
  • Systemet
  • Utrymme
  • Plats
  • Erbjuder
  • Rostfritt
  • Produkt
  • Magasin
  • Bora
BORA Magazine is published in 13 languages. It invites the reader to learn more about the BORA products and discover fascinating stories behind the brand.

Willi Bruckbauer ser

Willi Bruckbauer ser optimistiskt på framtiden, då BORA kommer att sätta nya normer med många nya innovationer. 2 BORA MAGASIN

EDITORIAL ”I början kände jag mig som en missionär...” Det är mer än tio år sedan jag tog mig an utvecklingen av en perfekt ångsug. Varför? Kunderna i min köksstudio frågade mig allt oftare om det inte finns ett bra alternativ till den vanliga fläktkåpan. För den kändes allt mer störande: Tung och bullrig, hängande över spisen, tyckte man den var alltför ineffektiv, klumpig och gammaldags. Alltså började jag fundera. Jag är snickare. I början var det ren nyfikenhet, men även ambitionen att förbättra livet i köket. Jag kände mig som en missionär. Ingen trodde jag skulle lyckas. Samlingsnamnet för mina experiment var: ”Köksrevolutionen. En framtid utan fläktkåpa”. Uttänkt med full iver och engagemang, visade det sig faktiskt med tiden vara en lämplig benämning. För utan överdrift kan man säga: Våra produkter har gjort en storartad entré på köksmarknaden och har förändrat den i grunden. Idag säljer BORA sina innovativa produkter i mer än 60 länder runt om i världen. Inom kort tid har BORA blivit synonymt med effektivitet i köket, design och kvalitet. Med andra ord: en klassiker. Vi är originalet. Vår mission är det, idag liksom tidigare, att ligga före i utvecklingen. Det sporrar oss: I vårt forskningslaboratorium arbetar unga, duktiga ingenjörer dygnet runt med innovationer som utsätts för kompromisslösa tester. I år har vi redan kunnat presentera två produktnyheter på marknaden, som båda direkt har utmärkts med välkända priser som iF Design Award, Red Dot Award och Plus X Award. Det viktigaste först: BORA finns verkligen för varje kök. Vi lägger stort värde på kvalitet, effektivitet och design. Olika behov och livsstil kräver olika produkter. Därför erbjuder vi nu BORA Pure, en innovation för alla, som kan individualiseras och anpassas efter olika färgpreferenser. Samtidigt intuitivt och enkelt att använda. Underhållet är barnsligt enkelt - med maximalt förvaringsutrymme. Men det är inte allt: Vi har vidareutvecklat BORA Classic. Med dess distinkta design och optimerade drifts- och styrkoncept sätter det riktmärken för dagens köksdesign. Båda produkterna visades för första gången på möbelmässan i Köln 2019. Jag hoppas att du också kommer att smittas av vår entusiasm för innovation och kvalitet. I denna utgåva visar vi oss också från vår sportiga sida. Rörelse är ett fast förankrat koncept hos oss på BORA genom sponsringen av cykelsportens Team BORA hansgrohe. Ta också del av cykelteamets nya recept på sidan 72: Vi presenterar hälsosamma, snabblagade och kreativa maträtter. Fem minuters förberedelse, fem minuters matlagning - sedan är det klart! Vi är snabba och alltid igång. Det är enda sättet att optimera saker och ting, att gestalta dem på nytt sätt. Vi har ambitiösa mål och vill kunna erbjuda något utöver det vanliga, så att du som vår kund blir mer än nöjd. Välkommen till BORAs värld! Willi Bruckbauer BORA MAGASIN 3