Willi Bruckbauer katsoo tulevaisuuteen optimistisena ja uskoo, että BORA tulee asettamaan myös jatkossa uusia mittapuita lukuisilla innovaatioillaan. 2 BORA MAGAZINE
PÄÄKIRJOITUS ”Aluksi tunsin itseni kuin lähetyssaarnaajaksi...” Siitä on yli kymmenen vuotta, kun aloin kehitellä täydellistä liesituuletinta. Miksi? Keittiökalusteliikkeeni asiakkaat kysyivät yhä uudelleen eikö tavanomaiselle liesituulettimelle olisi mitään parempaa vaihtoehtoa. Se tuntui häiritsevän asiakkaita yhä enemmän: liesituuletin työntyi raskaana ja äänekkäänä esiin lieden yläpuolelta ja oli monien mielestä liian tehoton, kulmikas ja aikansa elänyt. Niinpä aloin näperrellä. Olen puuseppä. Elämää keittiössä parantanut muutos lähti liikkeelle silkasta uteliaisuudesta, mutta siinä sivussa myös kunnianhimosta. Tunsin itseni kuin lähetyssaarnaajaksi. Kukaan ei uskonut, että hankkeeni voisi onnistua. Annoin kokeiluilleni työnimeksi ”Hyvästi liesikupu”. Vaikka keksin nimityksen innostukseni ensihuumassa, se osoittautui vuosien saatossa todella osuvaksi kuvaukseksi. Liioittelematta voi sanoa, että tuotteemme saivat keittiömarkkinoilla uskomattoman hyvän vastaanoton ja muuttivat niitä pysyvästi. Nykyisin BORA markkinoi tuoteinnovaatioitaan yli 60 maassa eri puolilla maailmaa. Lyhyessä ajassa BORA alkoi symboloida keittiön tehokkuutta, muotoilua ja laatua. Se on varsinainen omaperäinen klassikko. Pyrimme myös jatkossa olemaan innovaatioillamme edelläkävijän asemassa. Se kannustaa meitä jatkamaan: tutkimuslaboratoriossamme lahjakkaat insinöörit kehittävät kellon ympäri innovaatioita, joita testataan tinkimättömästi. Tänä vuonna esittelimme kaksi uutuustuotetta, jotka palkittiin pian markkinoille tulon jälkeen merkittävillä iF Design Award-, Red Dot Award- ja Plus X Award -palkinnoilla. Tärkeintä on, että BORA todellakin sopii jokaiseen keittiöön. Annamme suuren arvon laadulle, tehokkuudelle ja muotoilulle. Erilaiset tarpeet ja elämäntyylit vaativat erilaisia vaihtoehtoja. Siksi halusimme kehittää BORA Puren, joka on jokaisen ulottuvilla oleva innovaatio, josta voi tehdä yksilöllisen omien värimieltymysten mukaan. Lisäksi sen käyttö on intuitiivista ja helppoa. Huolto on lasten leikkiä, ja samalla se maksimoi säilytystilan. Eikä siinä kaikki, vaan olemme kehittäneet myös BORA Classicia edelleen. Sen ytimekäs muotoilu ja optimoitu käyttö- ja ohjauskonsepti luovat kokonaan uusia standardeja. Molemmat tuotteet olivat ensiesittelyssä Kölnin kalustemessuilla vuonna 2019. Toivon, että innostuksemme innovaatioita ja laatua kohtaan tarttuu myös sinuun. Esittelemme tässä numerossa myös urheilullisen puolemme. Liikkeellä pysyminen on tärkeä arvo BORAlle – se on myös kiinteä osa yrityskulttuuriamme sponsoroimamme BORA – hansgrohe -pyöräilyjoukkueen myötä. Tutustu sivulla 72 pyöräilyjoukkueen uusiin resepteihin: tarjolla on terveellisiä, nopeita ja luovia ruokalajeja. Viisi minuuttia valmisteluihin, viisi minuuttia valmistamiseen – valmista! Olemme nopeita ja jatkuvasti liikkeessä. Vain näin voimme kehittää asioita ja luoda jotakin uutta. Asetamme työllemme suuret tavoitteet. Haluamme menestyä paremmin kuin muut, jotta sinä asiakkaanamme voit olla enemmän kuin tyytyväinen. Tervetuloa kurkistamaan BORAn maailmaan! Willi Bruckbauer BORA MAGAZINE 3
TUOTE BORA-JÄRJESTELMÄ BORA-järj
TUOTE BORA-JÄRJESTELMÄ Kiertoilma
E D C B A
Lihan HIMOA Teksti MARTIN FRAAS Kuv
KOKEMUS HAASTATTELU ”Haluan antaa
”Kokkaaminen on vaihtokauppaa ja
Kuvat EVELYN DRAGAN Teksti MARTIN F
KOKEMUS KOTONA Meitä kiinnosti nä
Taiteella on Rachel Richmondille t
KOKEMUS RESEPTIT Nopeasti HYVÄÄ 5
Bataattiröstit fetalla ja vadelmak
ERLEBEN PYÖRÄILY Tiimityöllä vo
JULKAISUTIEDOT Julkaisutiedot Yhtey
BORA Lüftungstechnik GmbH Rosenhei
Laden...
Laden...
Laden...
STORYBOARD GMBH
WILTRUDENSTRASSE 5
D-80805 MÜNCHEN
FON +49 (0)89 - 9010976 - 10
FAX +49 (0)89 - 9010976 - 68
MAIL: INFO@STORYBOARD.DE