Aufrufe
vor 4 Jahren

BORA Magazine 02|2019 – Danish

  • Text
  • Kogeplader
  • Grund
  • Plads
  • Zoner
  • Rustfrit
  • Giver
  • Vores
  • Produkt
  • Magasin
  • Bora
BORA Magazine is published in 13 languages. It invites the reader to learn more about the BORA products and discover fascinating stories behind the brand.

Willi Bruckbauer ser med

Willi Bruckbauer ser med optimisme på fremtiden, hvor BORA vil sætte nye standarder med talrige innovationer. 2 BORA MAGASIN

EDITORIAL ”I begyndelsen følte jeg mig som en missionær...” Det er mere end et årti siden jeg gik i gang med at udvikle den perfekte emhætte. Hvorfor? Kunderne i mit køkkenatelier spurgte mig altid, om der ikke fandtes et godt alternativ til den konventionelle emhætte. For den forstyrrede mere og mere: Tung og larmende hænger den over komfuret, alt for ineffektiv og samtidig for kluntet og mærkelig forældet. Så jeg gik simpelthen i gang med at nørde. Jeg er tømrer. I begyndelsen var det ren nysgerrighed, men jeg var også drevet af en ambition om at gøre livet i køkkenet smukkere. Jeg følte mig som en missionær. Ingen troede at mit foretagende ville kunne få succes. Mit arbejdstitel var: ”Afslutningen på emhættens æra”. Begrebet opstod dengang af iver og gå-påmod, men som årene gik, viste begrebet sig rent faktisk at være passende. Man kan uden overdrivelse sige: Vores produkter slog igennem på køkkenmarkedet i overvældende grad og ændrede det for altid. I dag sælger BORA sine produkter i over 60 lande rundt i verden. Og blev i løbet af kort tid synonym med effektivitet i køkkenet, design og kvalitet, kort sagt: en klassiker, originalen. Vores mission er stadig at være forrest inden for innovation. Det fører os videre: I vores forskningslaboratorium arbejder unge talentfulde ingeniører døgnet rundt på nye innovationer, der testes kompromisløst. I år har vi allerede sendt to produktnyheder på markedet, som begge er blevet hædret med kendte priser som iF Design Award, Red Dot Award og Plus X Award. Og det vigtigste er: BORA passer rent faktisk til alle køkkener. Vi lægger størst vægt på kvalitet, effektivitet og design. Forskellige behov og forskellige måder at leve på kræver forskellige produkter. Med BORA Pure er vi nu i stand til at tilbyde alle et innovativt produkt, som kan tilpasses individuelt og fås i forskellige farver. Det er intuitivt og nemt at håndtere. Og det er super nemt at servicere og så er der tilmed rigtig god plads til opbevaring. Vi er ikke færdige endnu: Vi har også videreudviklet BORA Classic. Med sit genkendelige design og et optimeret betjenings- og styringskoncept sætter systemet nye standarder. Begge produkter præsenterer vi første gang på møbelmessen i Köln i 2019. Jeg håber, at vores begejstring for innovation og kvalitet kan smitte lidt af. I denne udgave viser vi os også fra vores sportslige side. For bevægelse er dybt forankret i BORA og cykelsport-sponsoratet af holdet BORA hansgrohe er en fast bestanddel af virksomhedskulturen. På side 72 kan du se cykelholdets nye opskrifter: Vi præsenterer sunde, hurtige og kreative retter. Fem minutters forberedelse, fem minutters tilberedning - færdig! Vi er hurtige og altid i bevægelse. Det er den eneste måde hvorpå, man kan optimere tingene, genopfinde dem. For vi arbejder med store mål, og vi vil præstere bedre end gennemsnittet. Så du som kunde er mere end blot tilfreds. Velkommen til BORA‘s verden! Willi Bruckbauer BORA MAGASIN 3