Aufrufe
vor 5 Jahren

BORA Magazine 02|2018 – Norwegian

  • Text
  • Bora
  • Magasin
  • Kokesone
  • Foran
  • Automatisk
  • Dimensjoner
  • Tekniske
  • Platetopp
  • Rustfritt
  • Materiale
BORA Magazine is published in 12 languages. It invites the reader to learn more about the BORA products and discover fascinating stories behind the brand.

OPPLEVELSE ARKITEKTUR

OPPLEVELSE ARKITEKTUR «Vi inviterer gjestene inn. Vinkjøp er et spørsmål om tillit. Og tillit oppnår man best med åpenhet.» Og med klarhet. «Klarheten til vinene våre og vinproduksjonen bør gjenspeiles i arkitekturen», sier den 46-årige vingårdeieren. Dette bidrar også materialene til. Paviljongen har glatte vegger og keramikkfliser på gulvet. Taket er dekket med sementbundne isolasjonsplater av treull. Alt er rent og minimalistisk. Konstruksjon, form og innhold i perfekt harmoni. Inne- og uteområdet flyter over i hverandre. Over 100 nye vinbutikker har dukket opp de siste årene i Rheinland-Pfalz. Showrommet til vingården Hensel utmerker seg spesielt. «Vingårder og arkitektur har alltid gått hånd i hånd», forklarer Thomas Hensel. «Bare tenk på de vakre slottene i Bordelais som til dags dato preger bildet av Bordeaux-viner.» Felles for firmaet BORA og vingården Hensel er at eier og sjefsenolog Thomas Hensel også setter pørsmålstegn ved gamle vaner og velger nye, innovative veier. Toppkvalitet hele veien er en selvfølge for ham. «Jeg ville at den nye vinbutikken skulle passe til det moderne helhetsinntrykket.» THOMAS HENSEL Innehaver og sjefsenolog for vingården Hensel Vektløshet: Paviljongen ser ut til å sveve over bakken. En arkitektonisk parallell til vinnavnene «Aufwind» (oppvind), «Ikarus» og «Höhenflug» (fritt svev) på vingården. 78

Til venstre: Minimalistisk — disk med HPL-front. Ingenting tar oppmerksomheten bort fra showrommets formål; møtet med unike viner. Under: Tre er et sentralt materiale i vindyrking og vinifikasjon. Materialet spiller også en viktig rolle i det nye showrommet. Derfor kommer det ikke som noen overraskelse at de eksklusive vinene også serveres på BORA Revolution Tour. Å sveve i en glasskube 30 meter over bakken og drikke himmelsk vin med navn som «Aufwind» (oppvind), «Ikarus» og «Höhenflug» (fritt svev) — dette samarbeidet er en nytelse på alle plan. BORA MAGASIN 79