Aufrufe
vor 5 Jahren

BORA Magazine 02|2018 – Danish

  • Text
  • Bora
  • Magasin
  • Kogezone
  • Vores
  • Tekniske
  • Forrest
  • Rustfrit
  • Bagerst
  • Kogeplade
  • Materiale
BORA Magazine is published in 12 languages. It invites the reader to learn more about the BORA products and discover fascinating stories behind the brand.

OPLEVELSER ARKITEKTUR

OPLEVELSER ARKITEKTUR alle kan bare gå ind”, siger Thomas Hensel. ”Når man skal besøge et nyt sted, kan man godt tøve lidt med at gå ind, men den følelse har vi fjernet ved at have åbnet det hele op. Det er en tillidssag at købe vin. Og den bedste måde at vinde folks tillid på er gennem åbenhed.” Og klarhed. ”Vores hensigt med bygningen er, at arkitekturen afspejler klarheden i vores vine og fremstillingsprocessen”, siger den 46-årige indehaver. Det bidrager materialerne også til. Pavillonens vægge er pudset elegant, gulvet består af keramikfliser. Og loftet er beklædt med cementbundne træulds-isoleringsplader. Alt er minimalistisk og med rene linjer. Konstruktion, form og indhold harmonerer perfekt, med en flydende overgang fra det udvendige til det indvendige rum. I løbet af de seneste år er der bygget over 100 nye vinoteker i Rheinland-Pfalz. Showroomet på vingården Hensel er uden tvivl et af de mest imponerende. ”Vindyrkning og arkitektur har altid hørt sammen”, forklarer Thomas Hensel. ”Tænk bare på de skønne châteaus i Bordelais, som stadig den dag i dag præger vores forestilling om Bordeaux-vinene.” Indehaver og chefønolog Thomas Hensel ”Mit ønske var, at det nye vinotek skulle smelte sammen med det moderne helhedsindtryk.” THOMAS HENSEL Indehaver af og chefønolog på vingården Vægtløshed: Pavillonen synes at svæve over jorden. En arkitektonisk analogi til gårdens vine ”Aufwind”, ”Ikarus” og ”Höhenflug”. 78

Til venstre: Minimalisme vinotekets disk har en front af højtrykslaminat. Her er der intet, som distraherer showroomets egentlige formål, nemlig mødet med unikke vine. Nederst: Træ er et vigtigt materiale i forbindelse med vindyrkning og vinifikationen. Derfor spiller materialet også en vigtig rolle i udformningen af det nye showroom. bestræber sig på at tænke ud af boksen, at udvikle nye processer og vælge nye innovative veje og det knytter virksomheden BORA og vingården Hensel sammen. Her er topkvalitet en selvfølgelighed, og der bliver aldrig gået på kompromis med kvaliteten. Det er derfor ikke nogen overraskelse, at der skænkes fremragende vine under BORA Revolution Tour. Det er en stor nydelse at svæve 30 meter over jorden i en glaskube, mens man drikker himmelske vine med navnene ”Aufwind”, ”Ikarus” og ”Höhenflug” hvad mere kan man ønske sig af et samarbejde? BORA MAGASIN 79