Aufrufe
vor 5 Jahren

BORA Magazine 01|2019 – Polish

  • Text
  • Bora
  • Magazyn
  • Kuchni
  • Systemu
  • Gotowania
  • Produkt
  • Impresje
  • Powierzchni
  • Polami
  • Powietrza
BORA Magazine is published in 13 languages. It invites the reader to learn more about the BORA products and discover fascinating stories behind the brand.

Ekipa pokazała się z

Ekipa pokazała się z jak najlepszej strony już na samym początku sezonu, na brukach północnej Francji. Podczas 250-kilometrowej trasy wiosennego klasyka ParyżRoubaix, zawodnicy perfekcyjnie współpracowali w peletonie, przygotowując grunt pod sprint dla Petera Sagana. Dzięki temu słowacki mistrz świata mógł przypuścić skuteczny atak i ostatecznie unieść ręce w geście zwycięstwa na welodromie w Roubaix. Swoim triumfem w „Piekle Północy” Sagan zapisał na koncie zespołu BORA — hansgrohe pierwszy wyścig o statusie monumentu. W trakcie trwania sezonu okazało się, jak wielką wagę miało to zwycięstwo dla późniejszej dynamiki pracy całego zespołu. Na długo przed najważniejszym wyścigiem we Francji kolarze z ekipy BORA — hansgrohe ustawili poprzeczkę bardzo wysoko. W wyścigu Giro d’Italia trzy zwycięstwa dnia przypadły w udziale irlandzkiemu sprinterowi Samowi Bennetowi, który triumfował też na końcowym etapie w Wiecznym Mieście. Podczas Giro świetne wyniki uzyskali też Patrick Konrad i Davide Formolo, którzy uplasowali się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej. Podobnie jak w roku ubiegłym, członkowie ekipy BORA — hansgrohe również w tym roku odnotowali sukcesy podczas krajowych mistrzostw w kolarstwie szosowym. Elitę niemieckiego kolarstwa w pięknym stylu pokonał Pascal Ackermann, który dał się już wcześniej poznać jako wschodząca gwiazda sprintu. W Polsce Maciej Bodnar triumfował w swojej ulubionej konkurencji jaką jest jazda indywidualna na czas, Peter Sagan po raz kolejny sięgnął po tytuł mistrza Słowacji, a w mistrzostwach Austrii wygrał wszechstronnie uzdolniony Lukas Pöstlberger. Zaraz potem rozpoczął się Tour de France. Tym razem kolarze walczyli nie tylko o zielony trykot i etapowe sukcesy, ale również o zajęcie dobrego miejsca w klasyfikacji generalnej. Od początku było jasne, że nie da się tego dokonać bez perfekcyjnej współpracy w ekipie. Wprawdzie ostatecznie nie udało się zrealizować planu w stu procentach, jednak drużyna odnotowała naprawdę spore sukcesy. I to w jakim stylu! Już na drugim etapie Wielkiej Pętli, na trasie z Mouilleron-Saint-Germain do La Roche-sur- Yon, Peter Sagan w brawurowym finiszu minimalnie wyprzedził rywali, zdobywając żółtą koszulkę lidera. „To był naprawdę morderczy finisz, jednak Peter dał z siebie wszystko i zdobył pierwszą żółtą koszulkę w historii drużyny BORA — hansgrohe. Był to dla nas wyjątkowo ważny moment, który na zawsze pozostanie w naszej pamięci” — tak wspomina to historyczne zwycięstwo menedżer ekipy Ralph Denk. W piątym dniu wyścigu Sagan odniósł swoje drugie zwycięstwo etapowe i tym samym wywalczył zieloną koszulkę lidera klasyfikacji punktowej. Nie zdejmował jej już do samego końca i miał ją na sobie podczas wjazdu na metę na Polach Elizejskich. „Wygrane dwa etapy i zielony trykot to osiągnięcia, dzięki którym zrealizowaliśmy większą część założonego planu”, wyjaśnia Ralph Denk. Po zakończeniu Tour de France ekipa ponownie zjednoczyła siły i sięgnęła po kolejne trofea. Szczególną uwagę zwrócił na siebie Pascal Ackermann. W kwietniu zaskoczył wszystkich, wygrywając piaty etap wyścigu Tour de Romandie, Z prawej: W wyścigu dookoła Hiszpanii drużynie niewiele zabrakło do zwycięstwa etapowego — za to Peter Sagan wielokrotnie zapewnił sobie drugie miejsce na podium. 94 MAGAZYN BORA

KOLARSTWO IMPRESJE Z lewej: Zwycięski finisz Pascala Ackermanna na mecie przy pałacu Buckingham podczas wyścigu RideLondon- Surrey Classic. Był to jego pierwszy start w koszulce mistrza Niemiec. Z prawej: Menedżer ekipy Ralph Denk jest bardzo dumny ze swojego lidera. Peter Sagan wraz z drużyną dostarczyli mu wielu okazji do świętowania podczas Tour de France. MAGAZYN BORA 95