Aufrufe
vor 1 Jahr

BORA Magazin – Niederländisch

  • Text
  • Cycling
  • Hansgrohe
  • Bora
  • Kookzone
  • Afmetingen
  • Keuken
  • Vooraan
  • Glaskeramiek
  • Beleven
  • Kookzones
  • Technische
  • Kookveld
Nach dem erfolgreichen Relaunch im Frühjahr 2017, erscheint die Herbst / Winter-Ausgabe des BORA Magazins nun sogar in insgesamt elf Sprachen. Ein Mix aus Produktinformationen und Geschichten hinter der Marke bietet dem Leser einen spannenden Einblick in die Welt von BORA.

BELEVEN INTERVIEW

BELEVEN INTERVIEW «Design is voor ons een essentieel onderdeel van het bedrijf en tegelijkertijd ook een zaak van het hart.» WILLI BRUCKBAUER En welke trends typeren volgens u momenteel de keukenbranche? Peter Zec: De keuken is voor heel wat mensen de belangrijkste leefruimte en vaak ook statussymbool. In een open keuken wordt niet alleen gekookt, maar ook geleefd. Daarom worden op dit gebied geen compromissen aangegaan. Bij de inrichting wordt niet alleen op hoogwaardige materialen gelet, maar ook op energie-efficiëntie en nieuwe oplossingen zoals een in het kookveld geïntegreerde afzuiging naar beneden. Ook ‚slimme‘ keukenapparaten zoals koelkasten en fornuizen zullen terrein winnen. Willi Bruckbauer: Daar wil ik even op ingaan. Onlangs was de Beierse televisie bij ons in Raubling te gast. Er werd een bijdrage gemaakt over het thema ‚De keuken als altaar‘. Het ging om buitengewoon hoogwaardige keukens, die dienovereenkomstig bovengemiddeld duur zijn. Dat zijn intussen geen uitzonderingen meer, dat merken wij duidelijk. Zo gezien is het misschien inderdaad zo dat de keuken de auto als statussymbool heeft afgelost. De tv-reportage, waarbij producten van BORA in de getoonde keukens waren ingebouwd, ging echter nog verder. Namelijk: de keuken is een plek die door haar functie, haar uitzonderlijke design en inrichting bijna iets eerbiedigs, zelfs sacraals kan uitstralen. Zo luidt de stelling. En het is inderdaad zo dat onze ontwerpers deze waarneming in klantwensen herkennen. De klanten vragen naar producten die decent, elegant en niet opdringerig zijn, maar wel een eigen touch aan het interieur toevoegen. En in dit opzicht merken we dat BORA intussen een echt begrip is op de markt. Dit is echter maar een deel van ons streefdoel. De keuken mag en moet naast alle schoonheid, elegantie en ook extravagantie altijd een plek blijven voor familie, gezelligheid en het echte leven. Een centrale plaats waar we ons kunnen opwarmen. Peter Zec: Ik wil daar nog het volgende aan toevoegen: bij het ontwerpen van een keuken speelt de perfecte combinatie van schoonheid, technologie en gebruik een belangrijke rol. ‚Made in Germany‘ is een argument met overtuigingskracht, omdat dit wordt verbonden met een uitstekende productkwaliteit, die in het bijzonder in de keukensector wordt verwacht. Want een keukeninrichting en apparaten koop je normaal voor langere tijd. Laat ons even een sprong naar de toekomst maken. De keuken van morgen: welke fundamentele vernieuwingen kunnen we verwachten? Peter Zec: Hierop kan ik geen algemeen geldig antwoord voor alle productcategorieën geven. Maar ik denk dat keukens in de toekomst in toenemende mate gekenmerkt zullen zijn door geautomatiseerde apparaten die over geavanceerde spraak- en analysefuncties beschikken. Digitale assistenten zullen de producten nog meer begeleiden. Nu al beschikken bakovens over sensortechnologie en zijn heel wat keukentoestellen bestuurbaar via apps op mobiele apparaten zoals tablets of 54 BORA MAGAZINE

INTERVIEW BELEVEN smartphones. Robotica evenals computer- en informatietechnologie zullen in elk geval een belangrijke rol spelen, ook omdat er spannende symbioses met andere producten zullen ontstaan. Bedenk maar hoeveel afzonderlijke apparaten de smartphone nu al met elkaar verbindt. Sociale en ecologische kwesties zullen hierbij ook een belangrijke rol spelen. Om het even wat er in de toekomst technisch mogelijk zal zijn: het blijft uiterst belangrijk dat de mens in de focus van de ontwerpers staat. Vooral als er binnenin de apparaten steeds vaker zeer complexe processen plaatsvinden en de buitenkant in toenemende mate gekenmerkt wordt door reductie en eenvoud. Een balans tussen moderne technologie en emotionele behoeften is bij de vormgeving van groot belang ook wat keukens aangaat. Willi Bruckbauer: Helemaal mee eens. De keukenmarkt ontwikkelt zich razendsnel. En wie weet wat de standaard zal zijn over tien jaar wat nu nog volstrekt ondenkbaar lijkt. Terugblikkend zijn wij hiervan het beste voorbeeld. Wij hebben gezegd dat we de keuken willen revolutioneren. De wasem hoort naar beneden te gaan, niet rechtstreeks in de neus. Een zeer eenvoudig principe en toch wilde aanvankelijk niemand ons volgen. Vandaag de dag is ons afzuigsysteem al standaard, in tien jaar tijd heeft dit principe ingang gevonden. Het is dus het schijnbaar eenvoudige, het gemakkelijk verklaarbare dat overtuigt. In onze producten zit natuurlijk een geavanceerde technologie en we werken onder hoogspanning aan innovaties. Maar het zal nooit een afzuiging zijn waarmee je de telefoon, de garagepoort, de televisie, de zonwering, het alarmsysteem en mogelijk zelfs de elektrische grasmaaier allemaal tegelijk kunt bedienen. Wat ik hiermee op een plastische manier wil zeggen: er zal weliswaar veel mogelijk zijn, maar ook in onze toekomstige ontwikkelingen zal de mens in het middelpunt staan. En naast alle theoretische mogelijkheden heeft de mens het graag overtuigend en gemakkelijk in gebruik. De keuken is immers geen onderzoekslaboratorium voor hightech kokken die met hoogtechnologische gadgets in plaats van met groenten omgaan, maar een plaats voor vreugde, genot en sensualiteit. Daarom is ons uitgangspunt voor nieuwe ontwikkelingen ondanks zeer geavanceerde technieken die vandaag al in producten van BORA verwerkt zijn: keep it simple and stupid. Dat leidt me tot de vraag: hoe ziet het er bij jullie privé uit op het gebied van koken en de keuken? Peter Zec: Als gepassioneerde hobbykok en mede-eigenaar van een sterrenrestaurant in Berlijn kook ik ook privé erg graag en hoogwaardig. Ik heb een cleane en professionele roestvrijstalen keuken, die ik in Italië passend heb laten bouwen en die ook zou voldoen aan de eisen van een sterrenchef. Wat het eten aangaat: ik hou van de afwisseling van de Aziatische keuken, die met veel verse ingrediënten werkt. En ik ben dol op mediterrane gerechten. Klassiekers zoals antipasti of gevulde pasta eet ik even graag als een mooi geroosterd stuk vlees. Ik vind het ook mooi dat de eetcultuur daar een belangrijkere plaats inneemt in de samenleving en dat er meer waarde wordt gehecht aan het sociale aspect van het eten. Let u ook bij het decoreren van een bord op goed design? Peter Zec: Vanzelfsprekend! Net als bij een product speelt de verleiding ook bij het eten een grote rol. Als ik een gerecht zie, moet dit mijn eetlust opwekken. Willi Bruckbauer: Het optische is voor mij ook erg belangrijk, vast en zeker. Maar waar het voor mij mee begint, is het inkopen. Ik let op goede levensmiddelen, op hoge kwaliteit. Ik kom uit Rosenheim en let erop dat de producten zoveel mogelijk uit de regio komen. En als Beier zit ik natuurlijk ook graag met een bier en een brezel in de biertuin. Maar thuis koken is voor mij veel belangrijker, vooral met mijn gezin. En ik vind het leuk als ik de appreciatie voor goede voedingsmiddelen ook aan mijn kinderen kan doorgeven. Ook in de firma is dit overigens zo. We hebben de gewoonte ingevoerd dat medewerkers vrijwillig samen koken, en de eenvoudige regel hierbij is: als het gezond is water op tafel komt, dan betaal ik graag de rekening. Ik wil op dit vlak niemand bekeren, maar als je met passie in de keukenwereld werkt en leeft, is dat toch wel een belangrijk punt. En ik ben er vast van overtuigd dat goed eten je gezond houdt. Dat heeft dan niets te maken met de tijdgeest, om nog even naar dit thema terug te keren, maar is gewoon lekker en verstandig. Wat geen voor de hand liggende combinatie is. Meneer Bruckbauer, meneer prof. dr. Zec: van design over techniek tot koken hartelijk bedankt voor dit gesprek. BORA MAGAZINE 55

ONELIFE #38 – English
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2019
MPuls 02/19
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr/Sommer 2019
BORA Magazin 01|2019 – Deutsch
SeeMagazin 2018
KPM Magazin 2018
ONELIFE #38 – Taiwanese
ONELIFE #38 – Chinese
ONELIFE #38 – Arabic
ONELIFE #38 – Korean
ONELIFE #38 – Russian
ONELIFE #38 – Japanese
ONELIFE #38 – Spanish
ONELIFE #38 – US English
ONELIFE #38 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #38 – Dutch
ONELIFE #38 – Italian
ONELIFE #38 – French
ONELIFE #38 – English
ONELIFE #38 – German
ONELIFE #37 – Arabic
ONELIFE #37 – Korean
ONELIFE #37 – Japanese
ONELIFE #37 – Spanish
ONELIFE #37 – US English
ONELIFE #37 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #37 – Dutch
ONELIFE #37 – Italian
ONELIFE #37 – German
ONELIFE #37 – English
ONELIFE #36 – US English
ONELIFE #36 – English
ONELIFE #36 – Taiwanese
ONELIFE #36 – Russian
ONELIFE #36 – Dutch
ONELIFE #36 – Korean
ONELIFE #36 – Japanese
ONELIFE #36 – Italian
ONELIFE #36 – German Global
ONELIFE #36 – French
ONELIFE #36 – Spanish
ONELIFE #36 – Chinese
ONELIFE #36 – Brazilian
ONELIFE #36 – Arabic
ONELIFE #35 – Chinese
ONELIFE #35 – Arabic
ONELIFE #35 – Korean
ONELIFE #35 – Russian
ONELIFE #35 – Japanese
ONELIFE #35 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #35 – American English
ONELIFE #35 – Dutch
ONELIFE #35 – Italian
ONELIFE #35 – Spanish
ONELIFE #35 – German
ONELIFE #35 – English
ONELIFE #34 – Arabic
ONELIFE #34 – Korean
ONELIFE #34 – Russian
ONELIFE #34 – Japanese
ONELIFE #34 – Italian
ONELIFE #34 – American English
ONELIFE #34 – Spanish
ONELIFE #34 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #34 – Dutch
ONELIFE #34 – French
ONELIFE #34 – German
ONELIFE #34 – English
ONELIFE #33 – Arabic
ONELIFE #33 – Brazilian Portuguese
ONELIFE #33 – Spanish
ONELIFE #33 – French
ONELIFE #33 – German
ONELIFE #33 – Italian
ONELIFE #33 – Japanese
ONELIFE #33 – Korean
ONELIFE #33 – Dutch
ONELIFE #33 – Russian
ONELIFE #33 – English
ONELIFE #33 – American English
Jaguar Magazine 01/2018 – German
Jaguar Magazine 01/2018 – English
Jaguar Magazine 01/2018 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2018 – Brasilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2018 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2018 – American Englisch
Jaguar Magazine 01/2018 – Korean
Jaguar Magazine 01/2018 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2018 – Italian
Jaguar Magazine 01/2018 – French
Jaguar Magazine 01/2018 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 03/2017 – German
Jaguar Magazine 03/2017 – English
Jaguar Magazine 03/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 03/2017 – French
Jaguar Magazine 03/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 03/017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 03/2017 – American English
Jaguar Magazine 03/2017 – Korean
Jaguar Magazine 03/2017 – Russian
Jaguar Magazine 03/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – English
Jaguar Magazine 02/2017 – German
Jaguar Magazine 02/2017 – French
Jaguar Magazine 02/2017 – Italian
Jaguar Magazine 02/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 02/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 02/2017 – Korean
Jaguar Magazine 02/2017 – Russian
Jaguar Magazine 02/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 02/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 02/2017 – American English
Jaguar Magazine 02/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – English
Jaguar Magazine 01/2017 – German Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Dutch
Jaguar Magazine 01/2017 – French Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Spanish
Jaguar Magazine 01/2017 – Chinese
Jaguar Magazine 01/2017 – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine 01/2017 – German Local
Jaguar Magazine 01/2017 – French Local
Jaguar Magazine 01/2017 – American
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Local
Jaguar Magazine 01/2017 – Italian Global
Jaguar Magazine 01/2017 – Japanese
Jaguar Magazine 01/2017 – Arabic
Jaguar Magazine 01/2017 – Korean
Jaguar Magazine 01/2017 – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – English
Jaguar Magazine DESIGN – German
Jaguar Magazine DEISGN – French
Jaguar Magazine DESIGN – Dutch
Jaguar Magazine DESIGN – Russian
Jaguar Magazine DESIGN – Brazilian Portuguese
Jaguar Magazine DESIGN – Spanish
Jaguar Magazine DESIGN – Italian
Jaguar Magazine DESIGN – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – English
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – German
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – French
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Japanese
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Finnish
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian Dutch
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Austrian
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – South African
Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – German Retail
Jaguar Magazine DYNAMIC – English
Jaguar Magazine DYNAMIC – German
Jaguar Magazine DYNAMIC – French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian Dutch
Jaguar Magazine DYNAMIC – Spanish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish
Jaguar Magazine DYNAMIC – Belgian French
Jaguar Magazine DYNAMIC – Japanese
Jaguar Magazine PERFORMANCE – English
Jaguar Magazine PERFORMANCE – German
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – French
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Finnish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Spanish
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian Dutch
Jaguar Magazine PERFORMANCE – Belgian French
LfA Magazin Frühjahr/Sommer 2019
LfA Magazin Herbst / Winter 2018
LfA-Magazin Frühjahr / Sommer 2018
LfA-Magazin Herbst / Winter 2017
LfA Magazin Frühjahr / Sommer 2017
LfA Magazin Herbst / Winter 2016
LfA Magazin Frühjahr / Sommer 2016
BORA Magazin 01|2019 – Deutsch
BORA Magazine 01|2019 – English
BORA Magazine 01|2019 – Danish
BORA Magazine 01|2019 – Dutch
BORA Magazine 01|2019 – Swedish
BORA Magazine 01|2019 – Russian
BORA Magazine 01|2019 – Polish
BORA Magazine 01|2019 – Norwegian
BORA Magazine 01|2019 – Italian
BORA Magazine 01|2019 – French
BORA Magazine 01|2019 – Finnish
BORA Magazine 01|2019 – Spanish
BORA Magazine 01|2019 – Czech
BORA Magazin 02|2018 – Deutsch
BORA Magazine 02|2018 – Danish
BORA Magazine 02|2018 – English
BORA Magazine 02|2018 – Spanish
BORA Magazine 02|2018 – French
BORA Magazine 02|2018 – Italian
BORA Magazine 02|2018 – Dutch
BORA Magazine 02|2018 – Norwegian
BORA Magazine 02|2018 – Polish
BORA Magazine 02|2018 – Swedish
BORA Magazine 02|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – Deutsch
BORA Magazin 01|2018 – French
BORA Magazin 01|2018 – Italian
BORA Magazin 01|2018 – Czech
BORA Magazin 01|2018 – English
BORA Magazin 01|2018 – Dutch
BORA Magazin 01|2018 – Polish
BORA Magazin 01|2018 – Spanish
BORA Magazin 01|2018 – Swedish
BORA Magazin 01|2018 – Norwegian
BORA Magazin 01|2018 – Danish
BORA Magazin 01|2018 – Russian
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Spanisch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Polnisch
BORA Magazin – Dänisch
BORA Magazin – Norwegisch
BORA Magazin – Schwedisch
BORA Magazin – Tschechisch
BORA Magazin – Englisch
BORA Magazin – Deutsch
BORA Magazin – Italienisch
BORA Magazin – Niederländisch
BORA Magazin – Französisch
BORA Magazin – Spanisch
SeeMagazin 2018
SeeMagazin 2017
SeeMagazin 2016
SeeMagazin 2015
SeeMagazin 2014
SeeMagazin 2013
SeeMagazin 2012
SeeMagazin 2011
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr/Sommer 2019
Ludwig Beck BEAUTY Herbst/Winter 2018
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2018
Ludwig Beck BEAUTY Herbst / Winter 2017
Ludwig Beck BEAUTY Frühjahr / Sommer 2017
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2016
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2015
LUDWIG Beauty Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2016
LUDWIG Herbst / Winter 2015
LUDWIG Frühjahr / Sommer 2015
LUDWIG Beauty Herbst / Winter 2014
MPuls 02/19
M-Puls 1/2019 Stadtausgabe
Focus Style – Oktober 2018
FOCUS STYLE – Mai 2018
FOCUS STYLE – Oktober 2017
FOCUS STYLE – April 2017
KPM Magazin 2018
KPM Magazin 2017
BORA 10|10 Kochbuch – Johann Lafer
Printmedien Bayern
Bosch eBike Systems Magazin 2018