Aufrufe
vor 6 Jahren

BORA Magazin – Niederländisch

  • Text
  • Bora
  • Afmetingen
  • Kookzone
  • Glaskeramiek
  • Beleven
  • Vooraan
  • Kookzones
  • Achteraan
  • Technische
  • Systeem
Wir durften im Frühjahr 2017 das Kundenmagazin für BORA gestalten und in enger Zusammenarbeit mit dem Brand Management in insgesamt sechs Sprachen realisieren. Ein Mix aus Produktinformationen und Geschichten hinter der Marke bietet dem Leser einen spannenden Einblick in die Welt von BORA.

BELEVEN INTERVIEW

BELEVEN INTERVIEW "Traditionele dingen kunnen, mogen en moeten opnieuw bedacht worden." Wat doet u bij BORA dan anders? We hebben geen concernstructuren. We zijn slank eibel en snel. We veroorloven ons de luxe van het anders-denken en zijn op onze hoede voor een tunnelvisie. Alleen als je open en nieuwsgierig bent en vragen stelt bij bestaande dingen, kun je ook vooruitstrevend zijn. En dat is wat we steeds willen zijn: een stap vooruit. Ons merk oefent een enorme aantrekkingskracht uit. Dit heeft ervoor gezorgd dat we gezond kunnen groeien. Onze naam is overigens geen fantasiewoord, maar is heel bewust gekozen en geeft onze richting aan: BORA is de sterkste valwind op aarde. Wat spoort u aan? Simpel: het is mijn motivatie om het leven in de keuken mooier te maken. Want de keuken is de belangrijkste plek in huis. Hier wordt geleefd van 's ochtends tot 's avonds, hier wordt ontbeten, hier wordt huiswerk gemaakt. Hier ontmoeten familie en vrienden elkaar. Er wordt gegeten, gevierd, gepraat, ruzie gemaakt, gelachen. Het is mijn doel een bijzondere vorm te vinden voor deze ruimte. Ook de sfeer is belangrijk. Ik streef naar perfectie en probeer hierin een voorbeeld te zijn voor mijn medewerkers. Dat is van bijzonder belang voor mij: traditionele dingen kunnen, mogen en moeten opnieuw bedacht worden. Zelfs als dit soms misschien wat ongemakkelijk is. Daarom experimenteert onze onderzoeksen ontwikkelingsafdeling dag in dag uit met innovaties. Voor ons hebben vooruitgang en uitstekende kwaliteit, design en duurzaamheid de allerhoogste prioriteit. Op dit punt sluiten we geen compromissen. En we houden ons onvermoeibaar bezig met details om maimale effectiviteit te bereiken. Is dat een soort missie? Het is meer een drijfveer: we willen out of the box zijn, anders gaan denken en de dingen op hun kop zetten. Kortom, afzuigkappen zijn overbodig. Waarom zou je iets willen dat je stoort? Er is hiervoor een eenvoudige oplossing en die bieden wij aan veeleisende klanten aan. De voorbije tien jaar, sinds de oprichting, waren voor u persoonlijk vermoedelijk behoorlijk druk. U bent het hoofd en het hart van BORA. Heeft u een tegengewicht dat u energie geeft? Absoluut. Ik ben een gepassioneerd wielrenner ook al vele jaren ls ik op mijn racefiets onderweg ben en daar neem ik regelmatig de tijd voor kan ik volledig ontspannen en ook mijn batterijen weer opladen. Ik hecht in het algemeen groot belang aan sport en gezonde voeding. Dat geef ik ook door aan mijn medewerkers. Tijdens de beurzen gaan we bijvoorbeeld samen een rondje hardlopen. En eenmaal per week koken de medewerkers samen. Die rekening betaal ik graag, als de maaltijd gezond en van goede kwaliteit is en zoveel mogelijk uit de regio komt. Hiervoor hebben we het voedingsplan van ons WorldTeam BORA - hansgrohe overgenomen. Dat klinkt misschien een beetje moeizaam, maar het is lekkere, lichte en creatieve kost. Immers: goede maaltijden zijn makkelijk te bereiden! En dat komt goed aan bij de medewerkers? Nou en of! Het aanbod wordt enthousiast aangenomen. Wie vol energie werkt, heeft ook ontspanning nodig. Ik ben blij dat het in goede aarde valt. Als ik door ons bedrijf loop, merk ik dat er een bijzondere spirit heerst, een eigen dynamiek. De mensen bij ons léven BORA. Dat maakt me trots. 50 BORA MAGAZINE

INTERVIEW BELEVEN Kookt u dan zelf ook mee? atuurlijk. ls ik in de firma ben en een beetje tijd heb met het grootste plezier. Ik kan best een aardig potje koken. Uw medewerkers zijn erg belangrijk voor u... Ja, dat klopt. Want mijn medewerkers dragen veel meer bij tot het succes dan ik. Ik wil alleen nog modereren. En ik ben behoorlijk trots als ik zie met hoeveel inzet en passie er dag in dag uit wordt gewerkt. Een voorbeeld: als een medewerker een idee heeft dat uiteindelijk tot een octrooi leidt, dan zegt dat veel over zijn kwaliteit. Dat doet me dan echt plezier. Vooral als de inval niet eens van mij kwam. En door samen met de teams te koken, behoud ik het contact. Vaak geven we elkaar op deze manier ook nieuwe impulsen. Komt uw inzet voor het team BORA - hansgrohe eigenlijk door uw persoonlijke voorliefde voor de wielersport? (Lacht). Ja, dat zou je zo kunnen zeggen. Maar het is veel meer dan dat. We brengen dingen bij elkaar die bij elkaar horen: sport, gezondheid, openheid, teamgeest, ambitie en energie. Allemaal dingen die bij BORA in het DNA zitten en de zaak rond maken. U gelooft niet hoeveel mensen we wereldwijd kunnen inspireren met onze inzet voor de wielersport! Ook de jongens van de wielerploeg maken op een of andere manier deel uit van de BORA familie. Ze geven enorme impulsen die overgaan op onze medewerkers en handelspartners. Deze passie is echt aanstekelijk, dat moet je meemaken. "We willen ook in de toekomst anderen altijd een stapje voor zijn." Ik vermoed dat er nog meer achter zit. Welk doel wilt u met het team bereiken? Ons engagement is natuurlijk ook een strategische keuze. Op deze manier genieten we een grote mate van bekendheid tegen een relatief goede prijs. Wielersponsoring is niet duur maar effectief. edereen bij profiteert daarvan. Naast de medewerkers in Raubling en Niederndorf werken wereldwijd nog veel meer mensen voor en met BORA. Dat klopt, want we zijn zeer, zeer snel gegroeid. Vandaag zijn we geen 'insidertip' meer voor gepassioneerde koks en mensen die veel waarde hechten aan architectuur. We zijn intussen aanwezig in meer dan 40 landen. Wereldwijd werken meer dan 5000 handelspartners voor ons, een zeer belangrijke pijler. We willen hen zo goed mogelijk informeren, opleiden en begeleiden, zodat ze voor onze klanten een garantie zijn voor tevredenheid, perfect advies en een optimale service. Hoe gaat het verder? Welke producten zitten er in de pijplijn? We denken in alle richtingen, dat is ons credo. Maar we zijn en blijven geconcentreerd en gefocust op wat we het beste kunnen: kookveldafzuigingen. We steken al onze energie, nieuwsgierigheid en expertise in de ontwikkeling hiervan. Het is ons gelukt een niche uit te bouwen tot een markt. En op deze markt willen we de beste en innovatiefste aanbieder zijn en blijven. We zien onszelf als het origineel. Meneer Bruckbauer, hartelijk bedankt voor dit interview. BORA MAGAZINE 51