Aufrufe
vor 4 Jahren

BORA Magazin – Niederländisch

  • Text
  • Bora
  • Afmetingen
  • Kookzone
  • Glaskeramiek
  • Beleven
  • Vooraan
  • Kookzones
  • Achteraan
  • Technische
  • Systeem
Wir durften im Frühjahr 2017 das Kundenmagazin für BORA gestalten und in enger Zusammenarbeit mit dem Brand Management in insgesamt sechs Sprachen realisieren. Ein Mix aus Produktinformationen und Geschichten hinter der Marke bietet dem Leser einen spannenden Einblick in die Welt von BORA.

VOORWOORD Willi

VOORWOORD Willi Bruckbauer, ontwikkelaar en oprichter van BORA Lüftungstechnik, over een idee dat op enkele jaren tijd de keukenwereld op zijn kop zette „Mooiere keukens…“ Het idee bestond aanvankelijk alleen in mijn hoofd. Maar het liet me niet meer los. Van de klanten in mijn keukenshowroom kreeg ik immers regelmatig de vraag of ik voor hen geen mooiere en eenvoudigere oplossing voor het afzuigen van kookdampen kon voorzien. De zware en luide afzuigkappen namen het zicht weg en werden als storend ervaren. „Hoe kan ik de keuken aantrekkelijker, opgeruimder en vrijer maken?“ In mijn hoofd probeerde ik een antwoord op dit vraagstuk te formuleren. Er begon een idee te rijpen en op een dag zette ik uiteindelijk voor het eerst op papier waar ik in mijn hoofd al heel lang mee bezig was: een wasemafzuiging die de kookdampen optimaal naar beneden afzuigt. Ik kon me toen niet voorstellen dat dit de keukenwereld echt zo op zijn kop zou zetten. Intussen is het tien jaar geleden dat ik, met mijn prototype onder de arm, de keukenbeurzen afstruinde. Ik vond geen enkele onderneming die geïnteresseerd was om mijn product op de markt te brengen. Ook de banken reageerden afwijzend en zagen het potentieel ervan niet in. „Soms moet je je eigen weg gaan“, dacht ik ten slotte. Want vanaf dag één geloofde ik in mijn idee. En daarom richtte ik BORA op. Onze klemtoon ligt op innovatieve en oplossingsgerichte technologie die bijdraagt tot een betere levenskwaliteit. De perfecte keuken moet ook perfect werken! Ze moet stil en makkelijk schoon te maken zijn. Storende geluiden mogen geen afleiding vormen bij het koken en het leven in de keuken. De keuken is het hart van het huis en de plaats waar liefdevol gerechten worden bereid, en daar hoort frisse lucht bij in plaats van onaangename braadgeuren. Met onze innovatie hebben wij zodoende de gewoonten en de architectuur in de keuken fundamenteel veranderd. Dat onze onderneming zo succesvol is gebleken, mag een kleine revolutie worden genoemd. Deze wordt ondersteund en beleefd door de vele gemotiveerde medewerkers en progressief denkende keukendealers die onze producten ontwikkelen, verbeteren, versturen, verkopen, op de markt brengen en hierbij stap voor stap gestalte hebben gegeven aan wat we vandaag de BORA wereld noemen. We nodigen u graag uit om hiervan deel uit te maken. In dit magazine vindt u onder meer alle weetjes over onze producten Basic, Classic en Professional: ontwerpaanwijzingen, toepassings- en combinatiemogelijkheden, afmetingen en technische details. Het BORA principe is heel eenvoudig. Lees gewoon verder en u zult het snel begrijpen en zeggen: „Ja, natuurlijk. Daarom werkt het!“ Maar wij willen meer: we nodigen u uit om een inkijkje te nemen in onze onderneming, onze filosofie en onze belevingswerelden, met recepten, boeken, wedstrijden en de BORA Cooking Truck en met keuken- en architectuurthema's. Onze motivatie en drijfveer is de keukenwereld elke dag wat beter te maken. We willen immers producten creëren die het leven van onze klanten mooier maken. Neem dus gerust een kijkje in ons blad. Welkom in onze wereld! Willi Bruckbauer BORA MAGAZINE 3