Aufrufe
vor 5 Jahren

BORA Magazin 01|2018 – Polish

  • Text
  • Bora
  • Grzewcze
  • Magazyn
  • Mocy
  • Funkcja
  • Wymiary
  • Grzewcza
  • Specyfikacja
  • Techniczna
  • Przodu
BORA Magazine is published in 12 languages. It invites the reader to learn more about the BORA products and discover fascinating stories behind the brand.

IMPRESJE ARCHITEKTURA

IMPRESJE ARCHITEKTURA Głównym walorem budynku jest przezroczysta elewacja. Szerokie na dziewięć metrów przeszklenie frontu sprawia wrażenie, jakby do środka pawilonu zaglądały rosnące nieopodal krzewy winorośli. Witrynę można łatwo rozsunąć, aż do połowy „Chciałem, by nasz showroom był maksymalnie otwarty na zewnątrz. Szklana witryna przyciąga wzrok i zachęca do odwiedzin — tłumaczy Thomas Hensel. — Ewentualne skrępowanie szybko mija i nasi goście czują się tu swobodnie. Zakup wina to także kwestia zaufania. A zaufanie zyskuje się będąc otwartym na innych”. „Klarowność naszych win oraz transparentność procesu ich produkcji powinna mieć swoje odzwierciedlenie w architekturze budynków winnicy” — deklaruje 46-letni właściciel posiadłości. Podkreśla to wykończenie wnętrza pawilonu: ściany pokryte niebarwionym tynkiem, szary gres na podłodze i sufit wyłożony płytami z wełny drzewnej wiązanej cementem. Prostota, minimalizm, przemyślane proporcje. Wszystko to sprawia, że wnętrze showroomu płynnie przechodzi w okalający pawilon od zewnątrz taras. W ostatnich latach w Nadrenii-Palatynacie powstało ponad 100 nowych winotek. Showroom winnicy Hensel jest niewątpliwie jednym z najbardziej wyrazistych obiektów tego rodzaju. „Uprawie winorośli od zawsze towarzyszyła piękna architektura — wyjaśnia Thomas Hensel. — Pomyślmy tylko o wspaniałych zamkach regionu Bordeaux we Francji, które do dziś promują wina z tamtejszych winnic.” „Zależało mi na tym, by nowa winoteka odzwierciedlała naszą strategię wizerunkową”. THOMAS HENSEL Właściciel i główny enolog posiadłości winiarskiej Hansel Finezyjna lekkość — pawilon showroomu zdaje się unosić nad ziemią. To architektoniczne nawiązanie do nazw produkowanych tu win (m.in. „Wiatr w żagle“, „Ikar“ oraz „Wysoki Lot“). 78

Z lewej: Purystyczna prostota pokryty laminatem front lady, a także oszczędne umeblowanie pomagają skupić się na zasadniczym celu wizyty w winotece. U dołu: Zarówno uprawa winorośli jak i sam proces winifikacji nie mogą obyć się bez zastosowania drewna. Stąd wziął się pomysł wyeksponowania tego materiału w aranżacji wnętrz nowego showroomu. Firmę BORA i posiadłość winiarską Hensel niewątpliwie łączy to, że Thomas Hensel, właściciel i główny enolog winnicy, także stara się unikać utartych ścieżek. Wciąż optymalizuje procesy uprawy winorośli i udoskonala metody produkcji swoich win, a jego priorytet to oczywiście dbałość o ich najwyższą klasę. Nie jest zatem zaskoczeniem, że wina te serwowane są również podczas wydarzenia BORA Revolution Tour. Goście eventu w szklanym kontenerze zawieszonym 30 metrów nad ziemią mogą delektować się trunkami o tak poetyckich nazwach jak „Wiatr w żagle“, „Ikar“ czy „Wysoki Lot“. Trudno wyobrazić sobie bardziej przyjemną współpracę i lepiej dobranego partnera. MAGAZYN BORA 79