Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine DYNAMIC – Finnish

In der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015 stellen wir nicht nur den neuen Jaguar XF vor, sondern auch die verantwortlichen Technik-Experten dahinter. Außerdem ist es uns gelungen, ein Treffen mit zwei der gefragtesten britischen Schauspieler zu organisieren: Idris Elba begleiteten wir auf seiner Spritztour nach Berlin im neuen XE und Benedict Cumberbatch interviewten wir über den Dächern Londons ...

UUSI XF K un lähestyt

UUSI XF K un lähestyt uutta XF Jaguariasi takaa ja nostat kättäsi tavoitellen ajajan ovenkahvaa, saatat tunnistaa konepellin kaaressa ensimmäisen urheilusedanin hengen, Jaguar Mk II 60-luvulta. Ken tämän kulttiauton tuntee on hämmästynyt nähdessään tutun muodon tässä modernissa XF-mallissa. Sen design on huippumodernia ja muotoilu suorituskyvyn ja teknologian lisäksi tulevaisuudenlupaus. Mutta Jaguarin pääsuunnittelija Ian Callum ja hänen tiiminsä osaavat sisällyttää nämä hienoiset viittaukset klassikkoon ilman että XF:n moderni kosketus kärsisi. Heillä on hauskaa. Ja he ovat luoneet auton, joka on suurenmoisen näköinen, kuten aina, kun design on hyvä. Kuitenkin siitä löytyy yhä uusia yksityiskohtia mitä pitempään sitä ajaa. Nykyinen Jaguar XF on jo saavuttanut eräänlaisen kulttimaineen. „Niinpä päätimme aivan tietoisesti kehittää sitä edelleen“, Callum aloittaa. „Ensimmäinen XF muutti merkkiä uudella, modernilla ulkonäöllään“, Adam Hatton jatkaa. Callum antoi hänelle tehtäväksi uudistaa XF:n ulkonäkö, koska hän suunnitteli myös ensimmäisen version. „Mielestäni hyvän auto designin tunnistaa siitä, että se on muutostenkin jälkeen hyvännäköinen kadulla ja myy hyvin. Joten emme halunneet muuttaa autoa kokonaan, vaan halusimme jatkaa siitä, mikä siinä on suurenmoista. Tietenkin paljon on muuttunut siitä, kun ensimmäinen XF tuli markkinoille. Kompakti, urheilullinen XE on juuri valmistunut, näin suurempi XF saa enemmän aikaa kypsyäkseen vähitellen. Jaguar investoi paljon uuteen teknologiaan. Se otti käyttöön kevyet alumiinirakenteet ja kehitti uudessa moottoritehtaassaan modernin neljän sylinterin Ingenium-moottorin. Näiden innovaatioiden lisäksi autossa on ajajalle mieluista uutta teknologiaa, kuten InControl Touch Pro infotainment-multimediajärjestelmä, joka on johtava markkinoilla tietoliikenteen alalla tai All Surface Progress Control, jonka avulla ajaja voi lähteä turvallisesti liikkeelle liukkaalla tienpinnalla (uusi XF on ensimmäinen luokassaan johon järjestelmä on saatavilla). Tekniikan edistys näkyy uuden XF:n muodoissa ja sopusuhtaisuudessa. Uusi älykäs alumiinia käyttävä arkkitehtuuri on juuri tätä: arkkitehtuuria. Tässä ei ole kysymys pelkästään kiinteästä alustasta, jolle täytyy asettaa uusi 18 j VAUHDIN RAJOILLA

„KUUDES VALO“ JA VOIMAKAS KONEPELLIN MUOTO OVAT UUDEN XF:N SILMIINPISTÄVIMMÄT MUUTOKSET