Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine DESIGN – Dutch

  • Text
  • Jaguar
  • Nieuwe
  • Auto
  • Pagina
  • Heel
  • Zelfs
  • Jaguars
  • Alleen
  • Onze
  • Stad
Im Mittelpunkt der Jaguar Magazine Ausgabe 01-2016 steht DESIGN: Das Themenspektrum reicht von einem formvollendeten Jaguar über innovative Architektur bis hin zu kunstvollen Produkten, die von der Natur inspiriert wurden.

BIJ JAGUAR WERKT DE

BIJ JAGUAR WERKT DE RELATIE TUSSEN DESIGNERS EN INGENIEURS IN TWEE RICHTINGEN IAN CALLUM, HOOFD DESIGN F-TYPE SVR “Het originele kleimodel had een rechte schouderlijn die bijna verticaal tot aan de rand doorliep. De wetten van de fysica maakten het ons helaas onmogelijk om dat ontwerp in werkelijkheid om te zetten. De enige manier om die krachtige rand te omhullen, was om dat verticale element bij elke hoek van de auto om te buigen tot een hoek van 15 graden. Daardoor wordt de hoek meer open en de radius groter, maar visueel ziet het er nog steeds fantastisch uit en het kernidee is bewaard gebleven.” MARK WHITE, HOOFDINGENIEUR, CARROSSERIEBOUW

XF “We zijn het zo gewend om te googelen dat we van elk systeem verwachten dat het net zo werkt. We hebben ons nieuwe infotainmentsysteem daar dan ook aan aangepast. Je kunt de naam van een winkel of een postcode opzoeken en je mag daarbij zelfs spellingfouten maken. Om al die informatie in een auto te integreren heb je terabytes opslagcapaciteit nodig, maar met een ‘cloudoplossing’ kun je dat probleem omzeilen. Je hebt een hybride systeem nodig waarbij de navigatie-info in de auto geïntegreerd is en waarbij ‘de cloud’ voor verkeersinfo en andere toepassingen wordt gebruikt. Op die manier kun je ook zonder internetverbinding nog van A naar B rijden.” PETER VIRK, DIRECTOR OF CONNECTED TECHNOLOGIES & APPS XE “De verticale radiateurgrille, het ‘pure’ profiel van de motorkap en de koplampen onder die dreigende wenkbrauw zijn allemaal essentieel voor de attractieve verschijning van de XE en hadden makkelijk ten prooi kunnen vallen aan veiligheidsvereisten. We hebben het design echter millimeter per millimeter nagelopen en hebben de vereisten voor de botsveiligheid van voetgangers zo secuur geanalyseerd dat we uiteindelijk onze designvisie hebben kunnen omzetten. Bovendien werden we de veiligste in onze klasse met een vijfsterrenresultaat bij Euro NCAP.” WAYNE BURGESS, PRODUCTION DESIGN STUDIO DIRECTOR