Aufrufe
vor 7 Jahren

Jaguar Magazine BLOCKBUSTER – Belgian Dutch

  • Text
  • Jaguar
  • Miljoen
  • Blockbuster
  • Nieuwe
  • Miljard
  • Jaar
  • Pagina
  • Hiddleston
  • Airbnb
  • Wereld
  • Www.storyboard.de
Im Fokus der Jaguar Magazine Ausgabe 02-2015: Kassenschlager aller Art. Unter anderem sprachen wir mit Tom Hiddleston, dem Star vieler Hollywood-Blockbuster (Avengers, Thor) und Gesicht der neuesten Werbekampagne von Jaguar. Mehr als ein Nebendarsteller – wir verraten welche Jaguar-Modelle in welchen Filmen eine Rolle spielen. Außerdem stellen wir in zwei exklusiven Fotoshootings den revolutionären F-PACE und die neue Familie der Jaguar-Limousinen vor.

F-PACE “MET DEZE

F-PACE “MET DEZE JAGUAR HEBBEN WE GRENZEN VERLEGD” ALEX HALL, AANDRIJVINGSSYSTEEM 24 j THE BLOCKBUSTER ISSUE

een 3.0 V6-benzinemotor met 340 of 380 pk. Er is ook keuze uit manuele en automatische versnellingsbakken, en achterwiel- en vierwielaandrijving. De emissie is bijzonder laag met 129g/km CO2. De wagen is ook zuinig en verbruikt 4,87l/100km. Voor de F-PACE zijn dezelfde modellen beschikbaar als voor de XE: Pure, Prestige, R-Sport, S en Portfolio. Het model First Edition werd ontworpen ter ere van de voorvader van de F-PACE en heeft wielen van 22 inch, een virtueel instrumentenpaneel en twee unieke kleuren voor het koetswerk. Het gaat bij de F-PACE niet alleen om luxueuze kenmerken en rijgedrag ondersteund door de modernste veiligheidssystemen, waaronder Autonomous Emergency Braking, Driver Condition Monitoring en Reverse Traffic Detection maar ook om de vaardigheden naast de verharde weg. Jason Walters, groepsleider van Off Road Capability, legt het als volgt uit: “We zijn erin geslaagd de dynamiek van een berline te combineren met een groot aantal vaardigheden van een terreinwagen. De wagen blinkt uit op oppervlaktes bedekt met sneeuw, ijs of modder. Wanneer de winter in het land is en de binnenwegen bedekt zijn met ijs kan je steeds rekenen op de F-PACE, die krachtig en sportief blijft. Je zal hem niet voelen slingeren. Je krijgt nog steeds dat fantastische Jaguargevoel.” Jaguars zustermerk Land Rover heeft ervaring op uiterst uitdagende terreinen, en het is dan ook geen verrassing dat het JLR-ingenieursteam de F-PACE net dat tikkeltje potenter gemaakt heeft dan een gewone crossover. Een voorbeeld daarvan is een nieuw speciaal systeem dat Adaptive Surface Response (AdSR) wordt genoemd. Het systeem schat het terrein in en wijzigt op basis daarvan de instelling en. Walters legt verder uit: “We hebben een Jaguar Drive-bedieningsknop in de console waarop de bestuurders kunnen drukken. Indien er twee centimeter sneeuw ligt wanneer je vertrekt, blijft het systeem in de modus ‘sneeuw, ijs en regen’. Maar indien er 15 kilometer verderop 30 centimeter sneeuw ligt, schakelt het systeem over naar de modus ‘hoge weerstand’, waardoor de wagen beter reageert op dat scenario. Het systeem heeft slechts vier seconden nodig om over te schakelen. We hebben een team dat al 15 jaar differentiëlen afstemt voor Land Rover en we gebruikten die kennis gedeeltelijk om een nieuwe wending te geven aan het Jaguarverhaal. We wilden echter geen Jaguar maken die net hetzelfde aanvoelt als een Land Rover of een Range Rover en daarom hebben we het accent wat naar achteren verlegd voor een sportieve touch.” Het koetswerk bestaat voor 78% uit aluminium, wat de wagen lichter maakt. De F-PACE heeft een uitmuntende dynamiek, een laag verbruik, een bescheiden CO2-uitstoot en een fantastische motor die werd vervaardigd in JLR’s ultramoderne complex in het VK. De nieuwe F-PACE lijkt alvast de wind in de zeilen te hebben. Aandrijvingssysteemspecialist Alex Hall concludeert: “Met deze Jaguar hebben we grenzen verlegd.” Alles doet vermoeden dat je met de F-PACE meer plezier en avontuur zal beleven dan met welke andere Jaguar ook in de geschiedenis van het automerk. Van een blockbuster gesproken… THE BLOCKBUSTER ISSUE j 25